2.9

Till det som är vackert

Katarina är 20 år och från Göteborgs utkant. Hon vinner av en slump två biljetter till en premiär på Konserthuset. Katarina har aldrig varit på en klassisk konsert förut men till både sin och sin killes stora förvåning drabbar musiken henne rakt i hjärtat. Katarina lyckas ljuga sig till ett jobb på Konserthuset som receptionist, hon förälskar sig i den högkulturella världen och inleder en relation med den gifte dirigenten Adam. I en önskan att skapa sig en ny identitet, långt borta från sin fula förort, gör Katarina nu allt som står i hennes makt för att få stanna i den nya världen.

Originaltitel Till det som är vackert
Alternativ titel Pure, Beloved
Regissör Lisa Langseth
Manus Lisa Langseth
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Alicia Vikander, Samuel Fröler, Martin Wallström, Helén Söderqvist Henriksson, Josephine Bauer, Doris Funcke, Pär Luttrop, Ylva Gallon, Anna Åström, Isabella Alveborg, Robert Wetterlund, Kim Lantz, Elisabeth Göransson

Roswall
2019-01-26
Mja, något klyschig och något tunn.
2018-02-27
Stel, tråkig och ointressant!!
AngelsDiary
2018-02-04
Bättre än jag förväntade mig.
erosagape
2017-08-20
Bra film om än på ett slitet tema men den görs på ett för mig nyskapande sätt och Vikander spelar mycket bra..

2016-07-28
Vikande är duktig men i övrigt känns filmen platt. Lider av samma syndrom som många andra filmer, d.v.s. att karaktärerna blir uppskruvade stereotyper och att skådespeleriet känns överdrivet och onaturligt.
mammene
2016-07-26
Känns väldigt svenskt, ska vara så djupt och hysteriskt på ett sätt som bara blir jobbigt. Men det är roligt att se Alicias utveckling.
okidoki
2016-07-25
Skärgårdsdoktorn förstör sitt goda rykte.
annchen81
2016-05-13
Jag tycker otroligt mycket om den här filmen! Alicia Vikander vill jag definitivt ser mer av. Det är hon som gör hela filmen med sin fantastiska karaktär med massor av olika känslor på ytan som hon porträtterar starkt och trovärdigt. Jag blir berörd, även av hennes historia och livsöde. Förstår inte alls de negativa kommentarerna.
nodon
2016-01-01
Konstig moral
Hitschmidt
2015-12-29
En handling som faller väldigt platt, jag känner inget för karaktärerna. Hon är arg, han är kåt och en douch...