2.7

Till nu och för evigt

En amerikan reser till London under andra världskriget för att sälja ett gammalt släkthus. Men Susan Trimble, som bor i huset, motsätter sig en försäljning. Under en bombnatt i skyddsrummet berättar hon det gamla husets historia.

Originaltitel Forever and a Day
Regissör Robert Stevenson, Edmund Goulding, Frank Lloyd, René Clair, Victor Saville, Herbert Wilcox, Cedric Hardwicke
Manus Charles Bennett, Alice Duer Miller, Donald Ogden Stewart, Frederick Lonsdale, Alan Campbell, R C Sherriff, Norman Corwin, CS Forester, Peter Godfrey, Jack Hartfield, Lawrence Hazard, Sig Herzig, James Hilton, Michael Hogan, Christopher Isherwood, Emmet Lavery, WP Lipscomb, Gene Lockhart, John Van Druten, Claudine West, Keith Winter
Genre 40-tal, Drama
Skådespelare Charles Laughton, Claude Rains, Ida Lupino, Buster Keaton, C Aubrey Smith, Merle Oberon, Nigel Bruce, Gladys Cooper, Cedric Hardwicke, Donald Crisp, Brian Aherne

seriost
2005-08-20
Lite småkul, men väldigt ojämn.
karhu81
2005-06-08
Väldigt ojämn, delen när huset var pensionat var utan tvekan den bästa. Bästa prestation stod Claude Rains för, han imponerar mer och mer för varje film. Sen var det kul att se Charles Laughton, Nigel Bruce och Buster Keaton i aktion. Svag trea pga ojämnheten.
Unleashed747
2004-12-18
En skaplig film. Börjar bra men blir mot slutet mycket långsam. Småroligt på en del ställen. Avsnitten med husets grundare är de bästa enligt mig. Buster Keaton springer förbi som installatör av badkar/duschar.
origC-J
2004-11-27
Välgjort, men ack vad långsamt. Passerar med lite välvilja tre-strecket.