2.3

Till sista andetaget

Jesse är en dagdrömmartyp som lever av smårån. Av misstag råkar han skjuta ihjäl en mc-polis. Han flyr till sin flickvän för att ta med henne till Mexico. Detta är en remake av Godards klassiker med samma namn.

Originaltitel Breathless
Regissör Jim McBride
Manus Jim McBride, L M Kit Carson
Genre Action, Drama, Romantik, Thriller, 80-tal
Skådespelare Richard Gere, Valerie Kaprisky, Art Metrano, John P Ryan, William Tepper, Robert Dunn (II), Garry Goodrow, Lisa Jane Persky, James Hong
Filmnummer 2037

Xtro
2019-02-03
Det trodde jag aldrig att Richard Gere kunde vara så fängslande och bra. Filmen verkade som att den skulle landa i en halvtråkig scen i typ 10 sekunder i kanske 30e minuten eller nåt, men det gick över. Bra soundtrack också.
2017-01-30
Jag gillar miljöerna och tidsbilden, de passar utmärkt till grundstoryn. Men fasen vad spretigt det är hela tiden och Geres karaktär blir rätt påfrestande. Mer nedtonad och den kunde blivit riktigt bra.
2016-10-28
Klockrent! Bra story och filmen är väldigt spännande! Musiken är väldigt bra och Richard Gere gör en av sina bästa roller!
filmfreak1
2015-05-08
Godard kan slänga sig i väggen! Den här känns så mycket mer. Gere gör en av sina bästa och intressanta roller, och L.A. har sällan utnyttjas på ett bättre sätt.

2015-05-08
Mycket konstig film som kändes helt off. Stämningen skiftade hela tiden och filmen verkade inte veta vart den var på väg. Uselt skriven dialog men Geres spontana utbristningar i sång var ändå konstigast.
jack_jack_jack
2009-10-01
Belmondo - Gere 1 - 0
DanielMott
2008-07-30
Underskattad, sexig 80-talsrulle med fina L.A.-miljöer och bra soundtrack som varken kan eller ska jämföras med Godard.
Maxter
2008-06-04
jag tycker denna rulle är störtskön =)
HerrArne
2008-06-02
Rejält mycket sämre än Godard - detta går inte att ta på allvar.
serjaco
2005-07-20
Men vad är nu detta? Richard Gere som Belmondo???