2.6

Tills vi möts igen

Den unga och mycket fattiga varietéstjärnan Eve träffar den rike och charmiga aristokraten Överste Paul de Lancel. De trotsar överklassens oskrivna lagar och gifter sig. De får två döttrar och en son. Båda flickorna ärver det okonventionella och vågade tankesätt som präglar familjen. Marie Fredrique blir pilot medan vackra Delphine gör karriär som skådespelerska. Men lyckan är inte fullständig och medan Överste de Lancel slåss för Frankrike i det grymma kriget, visar det sig att hans egen son Bruno smider samarbetsplaner med de förhatliga nazisterna. Bruno de Lancel tänker störta familjen för sin egen finansiella vinnings skull...

Originaltitel Till We Meet Again
Alternativ titel Judith Krantz's 'Till We Meet Again'
Regissör Charles Jarrott
Manus Judith Krantz, Andrew Peter Marin
Genre Drama, Mini-serie, Krig, Romantik, 80-tal
Skådespelare Michael York, Courteney Cox, Mia Sara, Lucy Gutteridge, Hugh Grant, Charles Shaughnessy, Maxwell Caulfield, John Vickery, Barry Bostwick, Bruce Boxleitner, Denis Arndt, Niamh Cusack, Vernon Dobtcheff, Susannah Harker, Wolf Kahler, Phyllida Law
Filmnummer 19901

ekmanälskaren
2010-09-18
Lite smårolig och halvtramsig.
Eldgrim
2010-09-06
Hade ingen aning om att Hugh Grant kunde spela så dryg och jävlig som han gör i denna film. Kul att se honom som något annat än "flickornas favorit".
little_Ariel
2008-08-09
Kioskbok!!! Ush och blää!!! Fy fan vad jag hatade denna filmen!
Emzan83
2006-05-18
vacker miljö, men annars inget vidare.
AliCharli
2005-12-03
totalt värdelös, den gav mig ingenting!
uCj
2005-10-17
Eftersom man godkänner miniserier här så antar jag att det är därför man har angivit tiden 240 min. Det finns dock en kortare version, 180 min, för den som inte orkar med den långa :)
jojjo_lk
2005-10-05
Har aldrig avskytt Hugh Grant så mycket i en film, men han spelar bra. Kul att man känner igen så många skådespelare, Mac - borgmästaren i Spin City, Armand - Mr. Sheffield i Nanny, Paul - Asher Flemming i Gilmore Girls. Sen har alla de tre haft mkt större roller än de jag nämnde, men det är därifrån jag känner igen dem. Riktigt bra film om man orkar kolla så länge.
MaraJade
2004-03-17
Riktigt bra, Michael York som vanligt utomordentligt bra!
uCj
2004-03-09
Märk att det här inte är den långa versionen som visades som Tv-serie utan en kortare film som finsn på VHS, som en film på tre timmar.