2.5

Time Busters

Michael och Ellie tar sig in på ett militärt skrottipp och finner en underligt glödande glob som verkar adsorbera elektrisk energi. När denna tingest sakta börjar föra samman dåtid, nutid och framtid i ett är det upp till Michael och Ellie att stoppa detta och rädda mänskligheten.

Originaltitel My Science Project
Regissör Jonathan R Betuel
Manus Jonathan R Betuel
Genre Komedi, Äventyr, Science Fiction, 80-tal
Skådespelare Dennis Hopper, John Stockwell, Fisher Stevens, Danielle von Zerneck, Raphael Sbarge, Richard Masur, Barry Corbin, Ann Wedgeworth

ItalyErik
2021-06-11
Knappt godkänd 80-talskomedi av lågbudgettyp. Mer tramsig än underhållande, tyvärr. Men Hopper gör sin (lilla) roll väldigt bra.
dudson
2018-07-04
Storyn är under all kritik men ändå så har filmen den där rätta sköna 80-tals feelingen. Sen att Hopper gör en underbar flum roll ökar bara på sevärdheten%).& att dom skiftar tids aspekter är riktigt orginellt.
Fläskkäft
2016-01-19
Jag minns att jag flera gånger tittade på omslaget till hyrfilmsutgåvan i videobutiken på 80-talet men det blev aldrig av att jag hyrde den av någon anledning. Första halvan är inte dum alls, man rycks med nästan omedelbart. John Stockwell va en snubbe man skymtade ibland men efter åttiotalet kan jag inte minnas att jag sett honom i något speciellt och det visade sig att han satsade mer på en karriär som regissör, där ser man. Tyvärr schabblas historien bort totalt under filmens andra halva och det blir bara en enda dum röra med usla effekter av alltihopa vilket var väldigt synd för jag tyckte att den hade potential.
amam
2015-09-22
Jag är en sucker för den här typen av 80-talsfilmer vilket gör en stor del av betyget. Filmen i sig är milt underhållande även om jag tyckte Titta vi spökar 2 (en annan film med snarlikt tema) var roligare. Svag trea.
Dutch
2013-10-12
Stockwell och Fisher, trevlig 80talsrulle helt klart som har en härlig atmosfärisk känsla över sig.
ziferN
2013-08-15
Små mysig, snudd på härlig och underhållande 80-talare som bjuder på en ingrediens som jag verkligen genuint älskar med 80-tals filmer och detta storymässigt; att en ungdom riskerar sitt liv för att klara ett ämne. Jag tröttnar aldrig på det konceptet, särskilt inte i 80-tals filmer eftersom det är i princip bara där det fungerar. Filmen i sig är klart underhållande men jag har fortfarande sett bättre i sin genre, dock så fungerar filmen som sagt helt klart att fördriva tiden med.
Screwface
2012-11-11
Fortfarande lika stämningsfull och rolig. Sköna karaktärer! Kul att se den oklippt då censuren saxade rejält i denna film på VHS på 80-talet.
lekke
2012-07-28
Affischen är ju rätt lovande, men filmen är på tok för seg för sitt eget bästa och tar liksom för lång tid att komma igång. Och när den väl kommer igång är allt spännande över på 10 minuter - på ett ganska ospännande vis dessutom, bör tilläggas. Nej, här skulle det behövas saxas i manuset, tajta till det mesta och göra karaktärerna roligare/mindre douche-iga och irriterande.
HellCop
2012-04-03
Hmm... vissa filmer ska man nog inte se om. Jag tyckte den här var ascool när jag var liten i synnerhet T-rexen i gympahallen, men när jag såg om den igår kväll dog en liten del av mitt inre barn. Nostalgi i all ära, men något mer än så måste en film kunna erbjuda. Det blir en slätstruken tvåa för den här.
menschenfeind
2010-07-22
Helt ok, mitt betyg är kanske lite snålt.