2.5

Time Changer

En bibelprofessor från 1890 reser i en tidsmaskin till 2000-talet och blir minst sagt chockad över det sekulariserade samhället.

Originaltitel Time Changer
Regissör Rich Christiano
Manus Rich Christiano
Genre Drama, Familjefilm, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Hal Linden, Paul Rodriguez, Jennifer O'Neill, Gavin MacLeod, D David Morin, Richard Riehle, John Valdetero, Dan Campbell, Evan Ellingson, Crystal Robbins

NoWireHangers
2013-10-03
Efter omtitt kan jag konstatera att den här filmen var precis som jag mindes den. Det är nog den mest osmidiga, övertydliga, kristna propagandafilm jag sett (och jag har sett alltför många). Huvudkaraktären är som en komisk figur men filmmakarna vill att vi ska ta honom på allvar och följa hans karaktärsutveckling. Det leder till en del oavsiktlig komik på hög nivå som på något sätt gör filmen sevärd om man gillar riktigt idiotiska kalkonfilmer.
Grillo
2011-10-03
Läskigt med en hyfsat okej producerad film med godtagbara skådisinsatser, som i praktiken är kristen extremistisk fascistpropaganda från det "fria" landet i väst...
Jacobianen
2009-06-21
Den här filmen var riktigt kass. Jag ångrar att jag såg den här filmen. Filmen är tom sämre än Meet the spartians, hur det nu går att göra en sämre film än den.
Mikael_H
2007-05-17
Den borde heta "Life Changer". Den öppnade ögonen en gnutta mer på mig. En mycket stark fyra.
nilsg
2006-11-14
trots att jag inte är religös tyckte jag filmen var mycket bra och underhållande.
skatedawe
2005-02-06
Rikigt bra budskap, riktigt dålig gjord. + iaf
yidaki
2004-11-15
jag trodde det var en tidsfilm, men så visar sig det att det är en propagandafilm för kristendom. börjar bra, och ser bra ut. och vet man inte att det är en propagandafilm så skrattar man åt huvudkaraktären för att han är så trångsynt. men sen märker man sakta att han ändrar sig ju för fan inte. snubben går runt och predikar som en galning, och det är det som är sensmoralen, att ska man säga åt någon att leva rättfärdigt så måste man predika budskapet i jesus namn. jag har inget emot jesus, han var tuff. men den här newage kristna saken är inte bra. strunta i den här filmen överhuvudtaget ifall ni tror på demokrat, rätten att fritt uttrycka sin åsikt, och religionsfrihet. fascistfilm...
tofels
2004-10-13
måste lägga till att jag blev possetift överaskad oxå...Sånahär "religösa" filmer brukrar kunna ha så taskigt dåliga skådisar, efekter, rekvisita mm. men denna film var helt ok=)
rave_rune
2004-10-13
Jag gillade den. Man fick sig en tankeställare. Kul att det görs bra kristna filmer oxå.
tofels
2004-10-13
En riktigt bra film! men jag förstår att de som inte tror på Jesus gillar den=) men det är en bra film för kristna för de är en bra tanke med den!*tummen upp*