1.9

Timecop

År 2004 är tidsresor inte bara en realitet, men även en möjlighet att ändra historiens gång för att skaffa sig makt och pengar. Polisen Max uppgift är att upprätthålla lagen. Hans fiende blir den korrumperade senatorn McComb.

Originaltitel Timecop
Regissör Peter Hyams
Manus Mike Richardson, Mark Verheiden
Genre Action, Thriller, Science Fiction, 90-tal
Skådespelare Jean-Claude Van Damme, Gloria Reuben, Ron Silver, Mia Sara, Bruce McGill, Kenneth Welsh

Skapad 2019-11-09 av
En actionrulle om tidsresor med Jean-Claude Van Damme i huvudrollen. Baserad på Mike Richardsons och Mark Verheidens serietidningar. Regisserad av Peter Hyams. I en snar framtid har tidsresor blivit...   Läs mer »

Skapad 2019-11-09 av Priceguy
Timecop är en dålig film, men vi har alla sett många dåliga filmer. Det tragiska med Timecop är att den kunde ha varit en bra film. Idéerna saknades inte. I en nära framtid uppfinns tidsresor....   Läs mer »

Andreas_
2021-03-31
Klassisk 90 tals action med Van Damme och det är knappt helt okej när man ser om den 27 år senare...kommer ihåg att jag gillade den väldigt mycket när den kom och var ny och fräsch och tyckte då att den var riktigt välgjord men idag när man ser om den som vuxen och med betydligt högre hjärnkapacitet än som tonåring så är detta inte så bra utfört alls, effekterna suger, storyn är simpel, skådisarna är rätt kassa i många av rollerna men samtidigt så är det en liten klassiker som en fulskön rulle, så jag får ändå ge den lite cred ändå, sen måste jag säga att regissören Peter Hyams är oerhört medioker som regissör och det sänker nog filmen som mest, hade det t.ex varit James Cameron som tagit sig an detta projekt så kan jag nästan garantera att det blivit ett mycket bättre resultat. Van Damme gör det han ska och en av sina faktiskt bättre roller, Ron Silver är ok som skurken men mer än så finns det inte riktigt att hämta skådespelarmässigt. Actionscenerna är dock fina och håller än idag, mycket tack vare att Van Damme själv koreograferade sina egna fightingscener i sina filmer och det är han oerhört duktig på, såg om denna av nostalgiska skäl men det kan fungera även en bakis söndag i soffan och hjärnan är avstängd, betyget blir en mycket svag 3:a enbart pga nostalgin.
HarrySchein
2019-04-29
Helt klart över förväntan, hade gärna kunna utforska konceptet mer och visat flera olika tidseror. Scenerna kring huset drar ner tyvärr. Svag fyra
zallaxx
2018-05-17
Störtskön Van Damme-action från det härliga 90-talet! :D
BrutusBeefcake
2017-12-09
Förtjänar verkligen inte att vara med i listan Filmtipsets sämsta 250. En skön tidsrese-sci fi med en Van Damme som ger allt han lovar och några överraskande nakenscener. Det är en enda dum soppa men en jävligt underhållande en från start till mål(7+/15)
wasteoftime
2017-08-10
Clåddan i sitt essä, mer eller mindre, allt annat är rätt trist. Den väldigt förlegade storyn och framtidsvisionen är kul, och jag finner det ganska underhållande sin undermålighet till trots. Det är ju inte bra, men det är absolut inte dåligt. 0,3 på SH-skalan.
myslas
2017-07-31
En rätt bra idé men ett dåligt manus fyllt med logiska luckor och uselt skådespeleri gör det här till en riktig skitfilm. När inte ens fightingscenerna är särskilt bra blir det bara tråkigt. Allt som är kvar är JCVD som går i spagat några gånger och det är inte så jäkla underhållande.
Starkbröl
2017-07-23
Min första Van Damme-rulle. Som andra säger så är det här ju egentligen en ganska bra idé men skådespelarna och det allmänna utförandet förstör idéerna.
arruba
2017-05-09
Att för första gången se en "framtidsfilm" som utspelar sig 2004 år 2017 är alltid lite smått ironiskt, men nått så jävulskt charmigt, Van Damme är alltid underbar och tidsrese-filmer är man lite extra svag för. Skön rulle,