1.7

Timecop: The Berlin Decision

Ryan Chang tillhör en polisstyrka som har i uppgift att förhindra förbrytare från att resa i tiden och skriva om världshistorien. Hans arbete kryper farligt nära när den onde boven Miller Branson bestämmer sig för att mörda hans och alla hans kollegors förfäder så att de aldrig föds.

Originaltitel Timecop: The Berlin Decision
Alternativ titel Timecop 2
Regissör Steve Boyum
Manus Gary Scott Thompson
Genre Action, 2000-tal
Skådespelare Jason Scott Lee, John Beck (II), Josh Hammond, Kenneth Choi, Thomas Ian Griffith, Mary Page Keller

dudson
2013-07-18
En av dom sämsta filmerna i hela universum. ( ett hån mot mänskligheten) skickas tillbaka till stenåldern tack"
johnaleks
2013-06-05
gillar idén med en film baserad på "döda hitler eller inte"-dilemmat, tyvärr tramsas det bort med ideliga försök till komedi(för att dölja den dåliga budgeten får man väl anta), förvånar även mig själv med att sakna de så tidigt 90-talstypiska thugsen från 1:an
Robkiller
2011-06-08
helt ok för en lågbudget B-film. Hade varit väldigt trevligt med en bättre huvudskådis dock, Jason Scott Lee är inte i närheten lika bra som van Damme. Effekterna är lite B, men kul med tidsresandet och de paradoxer som uppstår.

2010-05-14
Var är JCVD?
Djason
2009-08-20
Kass uppföljare som drabbas av att det är en b film med för låg budget.
CHNE
2009-05-16
När man ser en sådan här film får man ej tänka logiskt på någe sätt. Men det känndes som skit först innan man kom in i filmen och man kastades mellan alla århundraden med olika kläder och problem.
StureStenhög
2008-08-05
Kollar man på en Klåddan-film utan Klåddan är det svårt att inte känna att nånting saknas. Trots det klarar sig den här filmen förvånansvärt bra. Man utnyttjar verkligen tidsreseaspekten till fullo då huvudpersonerna hoppar mellan olika tidsperioder som en annan går på skithuset. Man lyckas även ställa några moraliska frågor. Även om dessa kanske inte direkt kommer vända upp-och-ner på tittarens tankevärld så ger det filmen mer djup än vad man är van med i en direkt-till-video-b-action-uppföljare. Jag gillar också att bad guyen inte drivs av ondska, girighet eller matkbegär, utan istället av nån form av missriktad godhet. Filmen har ju dock givetvis sina logiska luckor och den låga budgeten skiner igenom på sina ställen. Men detta hindrar mig inte från att sätta en solid trea
Luciphere
2008-07-13
Som en blandning mellan Tillbaka till framtiden 3 och valfri Jackie Chan/Martial art-rulle. Grundidén är god, men det mesta sjabblas bort p.g.a. ofokuserat upplägg, bleka actioninslag, kass dialog och oinspirerat skådespeleri. Svag, svag 2:a. Timecop 1 är något bättre.
Totenkopf
2008-07-13
Riktig dynga, rekommenderas inte.
yrkeschaufföre
2008-02-10
Gillar ettan ogillar tvåan!