2.7

TiMER

En uppfinning har skapats som räknar ner till den tidpunkt du kommer att träffa din perfekta partner ? såvida han eller hon också har implanterat denna TiMER. Oona närmar sig 30 och väntar desperat på att hennes livs kärlek ska uppenbara sig på underarmen, samtidigt som styvsystern Steph är flera år från sin men fördriver tiden med engångsligg. Syskonens vardag ställs på ända när slackern Mikey och änklingen Dan tassar in i vardagen. Är det värt att låta sig falla för någon som inte är ?den rätta??

Originaltitel TiMER
Regissör Jac Schaeffer
Manus Jac Schaeffer
Genre Drama, Komedi, Romantik, Science Fiction, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Emma Caulfield, John Patrick Amedori, Michelle Borth, JoBeth Williams, Desmond Harrington, Kali Rocha, Hayden McFarland, Sandra Marquez, Tom Irwin, Bianca Brockl, Ciro Suarez, Muse Watson, Nicki Norris, Eric Jungmann, John Ingle

Robkiller
2018-01-21
Intressant idé, men i slutändan rätt meningslöst i allafall..
Canomia
2017-06-09
Anya och Halfrek, tillsammans igen!
federico033
2016-12-03
Charmigt sci fi som man hela tiden önskar att den skulle bryta med sina egna regler
AlbinWesley
2016-10-12
Den har väl sina stunder men landar inte i något spännande.
SofiaMikaela
2016-05-09
Intressant koncept trots att det kändes ganska ogenomtänkt. Kan bero på att jag själv har svårt för idén om ”den (enda) rätta”, ett begrepp som jag tror att huvudsakligen har skapats av Hollywood. Det finns helt enkelt för mycket luckor i den ”teorin”. Därför har jag också svårt att köpa att ”timern” skulle ha så stor genomslagskraft. Men med det sagt så fångade storyn nog mitt intresse, jag ville veta hur det hela utvecklades och få veta vad slutsatsen skulle bli, vad lärde vi oss av det här liksom? Filmen var och nosade på en 3:a som betyg, men de sista fem minuterna drar ner det till en 2:a. Håller dock med tidigare kommentarer om att det är en bra ”söndagsrulle”. Inte helt fel trots att det bara blev en 2:a för mig.
cosinusfi
2016-02-02
Det annchen81 sa.
annchen81
2014-04-21
Tanken är mer intressant än filmen, men filmen är helt ok.
chaosphere
2014-02-06
Intressant idé som de hade kunnat göra något bättre av. Alldeles för många luckor i konceptet, men på det hela taget en trevlig "söndagsrulle".
Grillo
2013-04-24
Kul om än orimligt koncept som gör filmen lite mer intressant än vanligt i den här genren. Dock följer den ändå alla klichéer framåt slutet. Trea för den relativa originaliteten.
haajen
2012-04-15
Gillade den här, tyckte inte alls att timerkonceptet var dåligt, kul att ngn försöker göra ngt med romcom formulan. Dessutom slutar inte filmen fullt så förutsägbart som man befarat. Bra film som faktiskt inte bara är romantisk utan också rolig.