2.7

Tin Man

Denna miniserie i tre delar är en nytolkning av klassikern Trollkarlen från Oz. DG försörjer sig som en servitris när hon en stormig dag finner sig förflyttad till en förunderlig ny värld, "The Outer Zone". Ett värld som visar sig vara styrd med järnhand och mörk magi av häxan Azkadellia.

Originaltitel Tin Man
Regissör Nick Willing
Manus Jill E Blotevogel, Steven Long Mitchell, Craig W Van Sickle
Genre Äventyr, Science Fiction, Fantasy, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Zooey Deschanel, Alan Cumming, Neal McDonough, Kathleen Robertson, Raoul Trujillo, Callum Keith Rennie, Anna Galvin, Richard Dreyfuss, Alexia Fast, Rachel Pattee

Skapad 2019-11-16 av Stygga-Vargen
Den amerikanske författaren och journalisten L. Frank Baum är mest känd för sina böcker om landet Oz, där den mest kända delen heter Trollkarlen från Oz - en bok som filmatiserats ett flertal ...   Läs mer »

Johjt
2019-07-14
Nja. På tok för seg och Zooey som annars brukar vara så bra passade inte alls för rollen tyvärr :(
2016-07-23
Riktigt bra! En tuff modernisering av Trollkarlen från Oz! Zooey Deschanel tycker jag gör en av sina bästa roller här! Spännande, välgjort och snygga specialeffekter!
AlbinWesley
2014-08-27
Ojojoj mot slutet började jag verkligen tröttna trots att jag såg 180-minutersversionen. Det är så klart inte fantastiskt bra, låga produktionsvärden och halvhjärtat manus känns det som. Men det är väldigt charmigt, och jag älskar idén, scenografin och så vidare. Gillar denna typ av tagning på en klassiker, i detta fall en av mina absoluta favoritböcker och -berättelser någonsin.
Ramza
2014-02-17
Zooey är fruktansvärt felcastad och allt känns väldigt forcerat. Inte uselt men inte särskilt bra heller.
modzan
2013-04-11
Rätt okej fram till de sista 15-20 minuterna när dialogen dör totalt och blir helt värdelös, pinsam och överdriven. Även själva handlingen blir även den urusel, sockersött och töntigt.
BROBJO
2011-07-19
Kan bara hålla med MrsSchnieder... Zooey är helkass, verkar som om hon rökt något inte allt för nyttigt...
2010-04-10
Helt otroligt B.
McQuaid
2010-02-22
Lite väl tråkigt & förutsägbart slut, men annars tyckte jag att Zooey gjorde bra ifrån sig.
MrsSchnieder
2009-07-27
Konstig men jag ville ändå se färdigt och Zooey är skitdålig.
Branstrom
2009-05-18
Har bara sett första delen, men det var lite väl platt, och ganska slö stämning. Jag håller med om att Zooey verkar väldigt oengagerad. :) Hon brukar vara en aning off, men... Jaja, får se hela miniserien nån gång.