Tintin - Den mystiska stjärnan

En komet störtar mot jorden. Tintin och Milou skall ge sig ut på en expedition för att undersöka kometen.

Originaltitel L'Étoile mystérieuse
Alternativ titel The Shooting Star
Regissör Stéphane Bernasconi
Manus Peter Meech, J D Smith, Robert Réa
Genre Animerad, Äventyr, Kortfilm, Mysterium, 90-tal
Skådespelare Colin O'Meara (röst), David Fox (röst), Dan Hennessey (röst), John Stocker (röst), Susan Roman (röst), Wayne Robson (röst)

Dele
2024-02-27
Tyvärr så är detta alldeles för kort för att skapa någon känsla för berättelsen. Det bara rusar förbi och så är det slut. Tyvärr.
larsen1976
2016-07-09
Favoritalbumet med Tintin och filmen var nästan lika bra^^
RadioSaga
2013-08-09
Detta var så spännande att titta på som barn, och det tycker jag än idag på mina 22 år.
Djason
2013-08-03
Kanske inte det bästa tecknade Tintinfilmen om man nu kan kalla det film när den är ca 25 min lång. Men det är ändå Tintin så en svag 3:a får det bli.
AlbinWesley
2013-03-19
Har aldrig fattat den här, så jävla skum. Förmodligen sämsta.
Xenox
2012-07-23
En av de sämsta Tintin-filmerna. Den är dock ändå bra. Svag trea.
annihilat0r
2012-05-26
Det är alltid härligt att följa Tintins naivitet och äventyrslusta. Jag tycker att "L'etoile Mysterieuse" är en kreativ tillställning som spelar galet mycket på de fysiologiska gränserna. En trevlig och oväntad berättelse. Småball.
2012-04-26
Det enda Tintin äventyr jag ägt, jag tyckte att den var ganska obehaglig när jag var liten men nu tycker jag att den var för KORT! Jag sänker till en tvåa för att den är kort.
internet
2012-01-20
underskattad och förbisedd! synd att den är så kort bara.
hsimpson
2010-06-06
En skön story (en av få Tintin som jag hade i bok/tidningsform som barn), men filmen är alldeles för kort. Helt klart en av de svagare filmerna.