Tintin - Den svarta ön

Tintin jagar en falskmyntarliga genom England och Skottland.

Originaltitel L'île noire
Alternativ titel The Black Island
Regissör Stéphane Bernasconi
Manus Peter Meech, Robert Réa, Alex Boon
Genre Animerad, Äventyr, Kortfilm, 90-tal
Skådespelare Colin O'Meara (röst), Dan Hennessey (röst), John Stocker (röst), Susan Roman (röst)

2017-10-29
AlbinWesley
2013-03-18
Den där gorillan alltså... trean räddas av att Tintin återigen använder det där "upp med händerna"-tricket som man inte kan låta bli att älska.
Xenox
2012-07-23
Godkänd Tintin-film. Slutet är riktigt bra.
Taliah
2011-11-13
Vilken besvikelse.
annihilat0r
2011-11-12
Mysteriet om "Den svarta ön" är nästintill ogreppbart stort. Det är lätt att skratta och njuta av berättelsen. Men även lika lätt att bli vettskrämd och rädd av thrillern. Tintin är den modigaste mannen, som jag känner till.
Oskar16
2010-11-07
Precis som alla de övriga Tintin-filmerna är Den svarta ön mycket bra. Det klagas mycket på rösterna, men det var dessa röster som jag växte upp med och därför är de naturliga och inte löjliga för mig. Filmen får en klar fyra från mitt håll.
hsimpson
2010-03-06
Ett av de bästa albumen gör sig inte lika bra på film. Dupond/t förstör som vanligt allt de rör vid, och apan var ganska tramsig också. Grundstoryn funkar ändå fint. Stabil trea.
ekback
2009-05-12
hehe den här var kul när man var liten :) har den på VHS-kassett :)
snurrblupp
2008-03-11
...och med Bert-Åke Varg som röst till en mängd underbara karaktärer. Det kan inte jämföras med denna lite tamt utförda animation.
Namrub
2008-02-24
Nej, nej, hör talbanden med Tomas Bolme!