3.2

Tintin i Tibet

Tintin och kapten Haddock är i Tibet på semester när de får höra nyheten att ett plan störtat i Himalaya. På planet fanns en vän till Tintin och Tintin är övertygad om att han lever.

Originaltitel Tintin au Tibet
Alternativ titel Tintin in Tibet
Regissör Stéphane Bernasconi
Manus Bruce Robb, Christophe Poujol, Alex Boon
Genre Mysterium, Animerad, Äventyr, Kortfilm, 90-tal
Skådespelare Colin O'Meara (röst), David Fox (röst), Susan Roman (röst), Julie Lemieux (röst), Denis Akiyama (röst), Wayne Robson (röst)

annihilat0r
2014-03-27
I "Tintin au Tibet" försvinner ett flygplan spårlöst i Himalaya. Tintin är fast övertygad om att det finns överlevande och beger sig således upp i de snötäckta bergen. Vi tittare får uppleva vackra miljöer och behaglig spänning. En fin berättelse om Tintin som sticker ut från mängden.
Zarquon
2014-03-07
Det mest allvarliga avsnittet, men saknar förstås inte humor. Både Tintin, Milou och kaptenen har några av sina bästa ögonblick i det här avsnittet.
AlbinWesley
2013-10-31
Det här var kanske min första kontakt med Tintin. Det är inte dumt.
Xenox
2012-07-23
Väldigt bra Tintin-film.
Grillo
2010-10-17
Min favorit-Tintin som barn och den håller fortfarande. Dock har seriealbumen mycket bättre timing speciellt vad gäller humorn. Och säg vilken modern barnfilm där man kunnat fokusera på döden på det här sättet.
ScArRrFaCe
2009-03-05
Håller med KarlG fullt ut. Frågan är ju dock om inte hundjäveln börjar att bli alkoliserad med, eftersom han tog sig en slurk av Haddocks skumma drycker.
Anakin_84
2008-08-26
Boken/tidningen är mycket bättre dock. Var min favorit när jag var liten. Älskar Tintin. Haddock är bäst!
Namrub
2008-02-24
Nej, nej, hör talbanden med Tomas Bolme!
O´Reilly
2007-09-11
Kapten Haddock är underbar i den.
Docklands
2007-07-11
en av dom bätre tintin filmerna helt klart