Tintin - Plan 714 till Sydney

Tintin blir indragen i kidnappningen av en högt uppsatt multimiljonär - och upptäcker att det är en av hans gamla fiender som ligger bakom. Men när allt ser som mörkast ut får han hjälp från ett mycket oväntat håll.

Originaltitel Vol 714 pour Sydney
Alternativ titel Flight 714
Regissör Stéphane Bernasconi
Manus David P Scherer, Eric Rondeaux, Alex Boon
Genre Animerad, Äventyr, Kortfilm, 90-tal
Skådespelare Colin O'Meara (röst), David Fox (röst), Wayne Robson (röst), Susan Roman (röst)

Bozze80
2021-06-13
Första Tintinfilmen jag ser på många år, minns dem som underhållande och välgjorda, men det här var en helt otroligt korkad historia, hoppas verkligen att de andra står sig bättre...
annihilat0r
2014-04-15
"Vol 714 pour Sydney" är varken en av de bättre eller sämre Tintin-filmerna. Det blir aldrig särskilt spännande, kvalitén är alltför skakig. Trots allt – som alltid – ett gyllene inslag i vardagens gråzon.
Zarquon
2014-03-11
En del kul skämt, men helheten funkar inte riktigt. Skurkarna är oändligt fåniga, vilket är roligt, men samtidigt lite synd och märkligt att en sådan ryslig mästerskurk och hans underhuggare degraderas till Helan och Halvorna. Det skummaste är ändå slutet som kommer från ingenstans och är rätt otillfredsställande.
Flonk
2013-12-28
En av de sämre Tintin filmatiseringar på en bok som jag minns som bra.
AlbinWesley
2013-11-02
Utomjordingsgrejen är ju så skum. Varför i Tintin liksom. Men jag gillar't.
Xenox
2012-07-23
En av de bästa filmerna i serien. Häftigt och oväntat slut också.
johan93
2012-07-07
Nostalgi, helt klart. Älskar introlåten!!
GinNTonic
2012-02-27
Ganska underhållande med knäpp dialog och dåligt roliga röster. Fånigt slut.
hsimpson
2011-12-29
En av de sämre.
Raggarn
2011-12-12
klart en av dom roligare historierna. Höll på att skratta ihjäl mig när sanningsserumet gjorde entre. Tyckte dock alien slutet funkade helt ok även om det inte känns som Tintin!