3.8

Tipping the Velvet

Drama i tre episoder som utspelar sig i det viktorianska 1890-talets England, där vi följer den unga Nan under hennes första steg på den lesbiska arenan, hennes kärlekshistorier med kvinnor från olika samhällsskikt, hennes olika karriärer, samhället utanför och Nans sökande efter den stora kärleken.

Originaltitel Tipping the Velvet
Regissör Geoffrey Sax
Manus Andrew Davies, Sarah Waters
Genre Drama, Mini-serie, 2000-tal
Skådespelare Jodhi May, Anna Chancellor, Hugh Bonneville, John Bowe, Keeley Hawes, Alexei Sayle, Johnny Vegas, Rachael Stirling, Sally Hawkins

Lovegain
2012-12-16
Jag gillar att storyn aldrig stannar upp, utan den får berättas linjärt från början till slut.
debe
2012-11-18
Snabbspolning rekomenderas
Paddyeahh
2010-10-22
Gah så underbar, jag älskar Sarah Waters.
Pinky101
2010-06-05
Grymt bra och stundtals väldigt erotiskt men på ett klassiskt och stilfullt vis.
Mini
2009-06-14
sjukt kass till en børjan men tog sig mer mot slutet. jag kænner mig lurad. tyckte den var mestadels kass men blev ændå tvungen att sætta en trea.
HerrNenne
2009-06-03
Väldigt trogen förlagan, skönt att det ges tid. har lite svårt för den tydliga känslan av brittisk tv-produktion med halvkassa skådespelarinsatser och ibland skakigt manus. Men det är mysigt och fungerar bra rakt igenom.
Ragnhildm
2009-02-27
Höll på att bli galen eftersom jag inte kunde komma på varför jag kände igen Nan så mycket. Sen såg jag på Imdbs sida att nån tyckte hon var lik Martine McCutcheon som är med i Love Actually och då insåg jag att det var därför jag kände igen henne. =) Bra film annars.
Varga
2008-08-24
Sjukt bra! <3
GLO
2008-07-10
Ah den är så himla bra. Gillar det faktum att Sally Hawkins är med i den (som även spelar Sue i Fingersmith). Dock fastnade jag mer för Fingersmith av någon anledning...
Keguri
2008-05-14
Hennes böcker är fantastiska, specielt Livstråden. Intressant att se hur hennes böcker översatts till miniserie, och de är riktigt bra :D