2.6

Titanic

TV-film om lyxkryssaren Titanic och dess undergång efter krocken med isberget.

Originaltitel Titanic
Regissör Robert Lieberman
Manus Ross LaManna, Joyce Eliason
Genre 90-tal, Action, Drama, Romantik
Skådespelare Catherine Zeta-Jones, Peter Gallagher, Eva Marie Saint, George C Scott, Tim Curry, Marilu Henner, Harley Jane Kozak, Roger Rees, Barry Pepper, Mike Doyle, Felicity Waterman, Kavan Smith, Janne Mortil, Scott Hylands, Kevin McNulty, Malcolm Stewart

Skapad 2019-12-08 av RockSnack
Den 10 april 1912 beger sig lyxfartyget RMS Titanic ut på sin jungfrufärd. Efter några snabba stopp i Frankrike, Storbritannien och Irland beger det sig därefter ut på Atlanten den 11:e april. Ti...   Läs mer »

yrkeschaufföre
2020-03-15
Jag vet att jag sett den här tidigare men det är möjligt att jag inte betygsatt den. Om jag fått gissa skulle jag sagt att den var gjord 1986 och för ganska lite pengar, det är känslan den förmedlar. Men om Camerons film inte funnits hade den här nog varit mer känd.
2017-12-18
Nä, verkligen inte! Den här filmen är mer än riktigt usel på alla plan. Hur kom det sig att Catherine Zeta-Jones ställde upp i den här dåliga filmen?
2017-08-27
Finns bara en sak att säga: Skit!
StureStenhög
2017-05-18
En såpopera, med tillhörande tv-produktion, ombord på ett sjunkande skepp. Det blir inte speciellt autentiskt varken vad det gäller karaktärer, miljöer eller specialeffekter. Men ganska underhållande är det ändå
Björkman
2015-04-09
Denna film kompletterar den mer kända på ett strålande sätt. Lite bredare syn på resan och fokus på många karaktärer istället för som i Camerons Titanic företrädesvis ett kärlekspar. Effekterna är filmens minus, men med tanke på att det är en TV-film med helt annan budget så klarar den sig bra på fina dialoger, bra skådespeleri och klart godkända interiörer och kostymer.
nestle
2014-03-20
Helt okej film. Tycker att det är bra att den skildrar fler personer men det blir för många personer. Man kommer inte riktigt nära någon karaktär. Sedan tycker jag borde vara större katastrofscener i en katastrof film. Det borde var ett måste. Det krävs ju en enorm budget för att göra scener som James Cameron gjorde, men det behövs för att en sådan här film ska bli riktigt bra.
Xenox
2012-06-28
Bra version av Titanic. Till skillnad från James Camerons film får man här följa många olika människor ombord på Titanic och storyn är inte enbart riktad till två personer, vilket är bra. Filmen känns dock "billigare" och har lite sämre specialeffekter, men det är ändå en mycket sevärd version som förtjänar mer uppmärksamhet än vad den har fått.
Oskar16
2010-08-24
Kan inte på långa vägar mäta sig med Camerons film från 1997. Dock så tycker jag ändå att det är en hyfsat bra filmatisering av Titanic och hennes undergång. Skådespeleriet är ganska bra och handligen likaså. Specialeffekterna är dock under all kritik... Ändå får det bli en slät trea i betyg för en hyfsat bra film!
Blink182
2010-07-16
inte alls lika bra som Camerons men inte allt för dålig enligt mig. Halvdant skådespel dock
olympicairways
2010-06-11
Kommer verkligen inte ihåg den här som något speciellt. Alls.