Titta vi flyger!

Flygvärdinnan Elaine gör slut med sin pojkvän Ted. Han blir förtvivlad och bestämmer sig för att köpa en flygbiljett för att hamna på samma plan som hon. Väl ombord drabbas de flesta av passagerarna av matförgiftning och Ted, som varit pilot, griper in för att rädda situationen.

Originaltitel Airplane!
Regissör Jim Abrahams, David Zucker, Jerry Zucker
Manus Jim Abrahams, David Zucker, Jerry Zucker
Genre Romantik, Komedi, 80-tal
Skådespelare Robert Hays, Julie Hagerty, Leslie Nielsen, Lloyd Bridges, Robert Stack, Peter Graves, Lorna Patterson, Stephen Stucker, Kareem Abdul-Jabbar, Frank Ashmore, Maureen McGovern, Norman Alexander Gibbs, Al White, Jonathan Banks, Rossie Harris, Lee Bryant

Skapad 2019-11-09 av Rollywood
När ett flertal personer en efter en insjuknar av okänd orsak på ett flygplan högt uppe i luften hänger passagerarnas liv på att man får ner planet på marken så fort som möjligt så att alla...   Läs mer »

NoWireHangers
2019-08-23
Var ungefär som jag mindes den. Lite småtrevlig emellanåt men över lag extremt torra skämt som känns mer krystade än roliga.
2017-09-12
Hade inte den där fjollan som jobbar i flygtornet varit med i filmen, så hade denna film fått ett mycket högre betyg. Fjollan förstör filmen rakt igenom.
emilstjernholm
2017-04-22
Underhållande film med låg, charmig humor från minut ett. Når dock inte upp i samma nivå som Nakna pistolerna-filmerna.
Ghostface
2017-01-09
Gillar man slapstick så går det att hitta en hel del guldkorn i denna.

2016-10-15
Klassiker som er filmhistorisk viktig og med Leslie Nilsen i en av hovedrollene. Linsene er fra Panavision. +3.
yrkeschaufföre
2016-10-09
Den är inte riktigt så packad med skämt som jag minns den, mycket är föråldrat men det är ju en klassiker.
Thavox
2016-09-25
Osammanhängande som sjutton men bitvis underhållande. Den är i alla fall opretentiös vilket är jäkligt upplyftande.
Mekong
2016-03-31
Kanske inte riktigt den hysteriska skrattfest som jag väntat mig. Men visst, i den här overloaden av gags och ordvistar och skämt och slapstick finns en del scenen som fortfarande är roliga. Joey, have you ever seen a grown man naked?
AmyTatti
2015-01-05
Ganska oförarglig, lite kul men ger inget bestående intryck.
2014-11-09
Mycket skickligt gjord komedi som man kan skratta sig igenom. Det finns roliga situationer i varenda sekund. Allt är roligt, från de små detaljerna som är hysteriskt roliga till de givna parodieringarna av flygfilmer. Allt är gjort med finess. Mycket bra skådisar. Mycket bra film! Det här är komedi när det är som bäst!