2.4

Titta vi spökar

En författare flyttar in i ett nytt hus och försöker skriva en bok om sina upplevelser från vietnamkriget. Snart börjar märkliga saker hända.

Originaltitel House
Alternativ titel House: Ding Dong, You're Dead
Regissör Steve Miner
Manus Ethan Wiley
Genre Komedi, Skräck, Fantasy, 80-tal
Skådespelare George Wendt, William Katt, Kay Lenz, Mary Stavin, Richard Moll, Stephen Nichols, Michael Ensign, Susan French, Alan Autry, Steven Williams, Mindy Sterling, Billy Beck, Dwier Brown

dudson
2019-03-18
Ploj skoj ostig skräckis som var små fyndig. Skön svart humor som blandas med schyssta gore effekter. Märks att tidens tand varit framme" Ändock en kultig film som måste ses om man diggar skräck genren. 2+
2016-10-21
Bra, spännande och stundvis ganska rolig film med bra skådespelare.
myslas
2014-11-01
En favorit när man var yngre men den har inte åldrats särskilt väl. Finns några småkul scener men däremellan är det rätt segt. Dessutom svårt för mig att se en film med William Katt utan att direkt börja tänka på The Greatest American Hero.
Robkiller
2014-08-31
Skräckkomedi om ett spökhus... visst.. detta kanske fungerade på 80-talet... men idag blir det här enbart löjligt... kassa skådespelare, skitfula effekter, heldum handling.. och försök till humor eller bu-effekter som aldrig lyckas alls...
Fläskkäft
2014-03-31
Småkul spökfilm där det egentligen går ut på att besegra sina egna inre spöken. Tyvärr har den inte åldrats väl och den va helt klart bättre förr. Annars tycker jag att William Katt och George Wendt funkar okej i sina roller. Synd att inte mostern fick va med mer hon va en kul bifigur. Annars kändes vissa element igen från upphovsmännen till Fredagen den 13:e som ju låg bakom även denna produktion.
Ramza
2014-01-05
Typ Evil Dead 2-light. Humorn är rätt kul, slutet drar dock ned det och trean är svag.
snöbrigad
2013-11-24
Dålig Poltergeist-wannabe med humortwist.
silvertrain
2013-09-20
Tycker att det här är en bra skräckkomedi. Bättre än uppföljarna (har dock inte sett fyran). Lite mysrysare och en del komik. Gillar också storyn i denna. Får en fyra ut av mig.
rebeccajansson
2013-09-20
Såg denna när jag var runt 10år. Jäkligt rolig. Man får se den som en spök-komedi...
RobinsTaste
2013-06-27
Fullt ös, zombie drös! Man måste ju fan älska zombie horan! Tar lite tid innan den kickar igång, däremot. Men sånt här gillar vi!