2.2

Titta vi spökar 2

Jesse håller på med släktforskning och upptäcker att hans döde gammelfarfar, Gramps, var en skurk som stulit en värdefull kristallskalle med magiska krafter. En kuslig natt tar Jesse och hans kompis mod till sig och öppnar graven, där skallen också ska ligga. Plötsligt tar en arm tag i Jesse. Gramps lever! Även om han är rätt rutten! Skallen visar sig vara nyckeln till ett tidshål och nu får Jesse en massa objudna gäster som också är ute efter skallen - stenåldersmän, vilda västernskurkar och unkna monster som knappt håller ihop längre.

Originaltitel House II: The Second Story
Regissör Ethan Wiley
Manus Ethan Wiley
Genre Komedi, Skräck, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Lar Park-Lincoln, Arye Gross, John Ratzenberger, Jonathan Stark, Royal Dano, Bill Maher, Amy Yasbeck, Gregory Walcott, Dwier Brown, Lenora May, Devin DeVasquez

Stan
2022-11-07
Började rätt lovande, men snark.
myslas
2019-10-23
Första filmen hade en del kul scener men saknade mål och mening. Den här gången har man plockat bort monstren och gjort ett fantasyäventyr i en sorts mix av The Neverending Story och Indiana Jones av det hela. Även om det blir rätt fånigt ibland är det härligt charmigt och ganska kul underhållning för stunden. Stark tvåa.
2016-10-21
Klockrent! Klart bästa filmen i serien!
amam
2015-05-04
En skräckkomedi med betoning på komedi. Älskade den här när jag var liten och nostalgin sitter fortfarande i.
silvertrain
2013-10-05
En bra film. Inte i samma klass som första filmen, men ändå bra. Väldigt mycket fantasy. Håller med dudson om att att de fått in mycket ingredienser i denna som zombies, en larv som ser ut som en hund, dinosaurier, en flygande dinosaurieunge, en djungel i rummet och släktingen Gramps som va typ en 100 år gammal mumie. Som sagt väldigt mycket har de lyckats fått med! En stark trea.
rebeccajansson
2013-09-20
Halvrolig spökrulle. En 3:a.
2013-09-02
Shit vilken sjuk film! men den är helt underbar! hur dom lyckats komma på allt i filmen är mig en gåta" salig blanding från zombie cowboys till inka -indianer& grottmänniskor sammt en grön larv som ser ut som en tjock korv. mm. bland det skönaste man sett på länge..3+
ziferN
2012-05-13
Smått charmig, helt ok och underhållande uppföljare som faktiskt fungerade för stunden och man kan inget annat än att skratta åt dom usla effekterna, och jag kan hålla med om att den är lite tramsig. Dock så gillade jag denna i princip lika mycket som ettan, samma stuk fast med en annan story. Så ja, helt ok tidsfördriv!

2012-05-06
Vafan. Det här är ju en barnfilm?!
wbwrmh
2011-12-26
älskar denna filmen. jävligt underbar 80-tals-skräckstämning tillsammans med humor. så fruktansvärt dålig att man bara ler rakt igenom. det är så här det ska vara!