Tjejen som gjorde lumpen

Judy är lika söt som bortskämd. Men hon har otur när det gäller äktenskap. Hennes andre make dör i hennes armar på självaste bröllopsnatten. Judy får ett infall och tar värvning i armén, vilket visar sig vara lite mer krävande än hon räknat med.

Originaltitel Private Benjamin
Regissör Howard Zieff
Manus Charles Shyer, Nancy Meyers, Harvey Miller
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Goldie Hawn, Eileen Brennan, Armand Assante, Robert Webber, Sam Wanamaker, Barbara Barrie, Mary Kay Place, Harry Dean Stanton, Albert Brooks, Hal Williams, P J Soles, Craig T Nelson, Toni Kalem, Damita Jo Freeman, Alston Ahern, Gretchen Wyler

2018-03-11
Inte så rolig!!
2017-10-22
Raggarn
2016-04-13
Hade faktiskt aldrig sett denna tidigare. Första halvan i armen är väl helt okey och charmig. Sen byter man film och placeras i Paris och filmen fullständigt rasar. Trodde väl ändå någonstans att man skulle ta sista halmstrået och bjuda på en tillfredställande slutscen, men nej! Hur tänkte dom här?
Tatty
2016-02-21
Bra film och gillar Goldie Hawn.
92axha10
2016-02-20
Inte min typ av film. Antar jag inte tillhör målgruppen heller men för mig var den alldeles för tråkig och ogenomtänkt.
chimandra
2015-11-17
Tycker filmen är rätt kul och charmig. Såg den nyss för andra gången och tyckte om det mesta utom slutet där jag tycker det hade varit ett bättre slut om slutet hade varit att hon återgått till armen igen. Goldie Hawn levererar alltid i komedier och det är sällan jag blir besviken. Så är hon nästan lika snygg idag som då 1980. Bra jobbat, Goldie!
Natosh
2013-12-30
Varför slutar inte filmen med att hon slutar lumpen? Det blir två filmer av det hela varav jag är småroad av den första lättsamma delen om malplacerad lumpentjej. Men sen är det plötsligt slut på myset och så handlar det plötsligt om elak skitstövel som kuvar kvinna-ska hon bryta sig loss i tid? Obehagligt och förvirrande. Känner mig fortfarande osäker på om jag lyckats blanda ihop två goldie hawn filmer, men nä! Eller...?
Djason
2013-02-06
Ovanligt rolig för att vara en Tjejen som.. film med Goldie Hawn. Hatar för övrigt den svenska översättningen på hennes filmer under denna tid.
ziferN
2012-11-28
Såg den för många år sedan på tv och minns den som helt ok.

2010-03-24
Här finns några roliga scener, men mestadels är det som vanligt med Goldie Hawn och hennes filmer. Hon springer runt som en yr höna och gapar.