2.1

Tjocktjuven

De här är historien om Harry, en man i 30-årsåldern med en ordentlig övervikt. Han är mycket ensam och har haft det svårt med tjejer. Harry har sedan tio års ålder trollat och är väldigt fingerfärdig. Genom sin passion för mat och vin träffar han kärleken Livia. Plötsligt dör Livia och Harry blir ensam... Eller? Eftersom Harry har svårt att acceptera Livias bortgång stannar hon kvar hos honom som ett spöke och de fortsätter att leva tillsammans och Harry tar upp sitt trollande genom att stjäla folks plånböcker...

Originaltitel Tjocktjuven
Regissör Henrik Sylvén
Manus Henrik Sylvén, Jonathan Sjöberg
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Mikael Persbrandt, Mona Seilitz, Stina Rautelin, Frida Hallgren, Vanna Rosenberg, Tommy Andersson, Tomas Köhler, Ivan M Petersson, Andreas Rothlin Svensson, Niklas Engdahl, Lars Bethke, Nina Gunke, Gerhard Hoberstorfer

2018-02-27
2015-03-14
Mycket märklig
TheHorrorfan
2013-12-02
Hade aldrig sett den här filmen, om resten utav min familj inte skulle ha en sådan dålig smak.
estet_kikka
2013-03-27
missade början, så kan väl inte vara helt ärlig i mitt betyg. men tyckte tanken med spök-frun var rolig. sen att frida hallgren e så snygg hjälper ju till. :) kul att se henne från rapport till himlen i vuxen ålder med
Godamodern
2012-09-27
Det är alltid lika facinerande att sätta en femma på film som de flesta sågat. Vad är så bra med den här filmen? Tja säg det, jag tyckte om den och det räcker för mig :)
Xenox
2012-06-28
Ganska kass film.
finkan
2008-04-06
jaha, bra eller dålig... vet faktiskt inte vad jag tycker. men den var iallafall sevärd så den får en svag trea
Roosie
2008-03-30
DÅLIG!
edwall
2008-03-25
Jag känner Tjocktjuven, men inte ens att jag gillar honom hjälper upp det här. Uselt manus!