2.5

TMNT

Våra gröna vänner Donatello, Leonardo, Michelangelo och Rafael är tillbaka på vita duken! Sist vi såg dem hade de besegrat sin ärkenemesis Shredder. Nu när vi träffar dem igen har de glidit ifrån varandra. Men när hela staden New Yorks existens hotas av en armé av uråldriga monster under ledning av en galen industriman måste Turtles ninjamästare Splinter förena den gröna kvartetten igen.

Originaltitel TMNT
Alternativ titel T.M.N.T., Teenage Mutant Ninja Turtles
Regissör Kevin Munroe
Manus Kevin Munroe
Genre Komedi, Animerad, Action, Äventyr, 2000-tal
Skådespelare James Arnold Taylor (röst), Laurence Fishburne (röst), Patrick Stewart (röst), Sarah Michelle Gellar (röst), Kevin Smith (röst), Nolan North (röst), Mikey Kelley (röst), Mitchell Whitfield (röst), Mako (röst), Chris Evans (röst), Zhang Ziyi (röst)

Skapad 2019-12-21 av Pebosjan
Det är farligt att återvända till ens gamla barndomsidoler. Förväntningarna, som är baserade på den lyckan som den fanns en gång i tiden, är svåra att återuppleva och förmodligen kommer ma...   Läs mer »

Skapad 2019-12-02 av JoeZ
Det finns något i Turtles som jag tror lockar många, det är blandningen. En karaktär som tillför mycket till denna blandning är råttan Splinter. Han är psykologen och buddhisten i gänget, den...   Läs mer »

2018-01-01
Usel, behövs inte skrivas något mer!
2017-10-23
2016-11-04
Snyggt animerad är den ju och stundvis lyckas den bli måttligt underhållande och spännande, men bara måttligt. Som helhet är den mest tråkig. Älskade Turtles som barn så jag hade nog lite för höga förväntningar. Svag 2:a.
amotherscrime
2015-12-20
Får väll ge den en tvåa. Vilket jag förmodligen aldrig hade gett om jag inte älskat TMNT som barn. Bättre än den med Megan Fox.
Kurosawafan
2015-11-01
objektivt är en inte så dålig men inte alls min sorts film. kunde inte ens se klart. fjantig
karlmats
2014-08-04
Oförtjänt mycket kritik riktad mot den här tycker jag. Som stort fan när jag var kid har Turtles en stående liten plats reserverad i mitt hjärta och det väger säkert upp nu när jag ser den här animerade fjärde filmen i serien som startades redan 1990. Letar man logik blir man nog besviken, här finns fruktansvärt mycket grejer som kräver sin retard för att uppskatta, men den retarden är jag så gärna när stämningen och animationerna är så grymt bra. En av de snyggast animerade filmer jag sett tror jag bestämt. Sen gillar jag hur man skapar interna konflikter och ger åtminstone Leo och Rafael ganska starka personligheter, hade gärna sett mer av de andra två men på den här korta speltiden kanske det var lika bra att fokusera på få saker och göra dem bra istället. Fotsoldaterna har fått en visuell makeover och ser bra häftiga ut i sina nya svarta uniformer, kul att de får ledas av en tjej också nu när Shredder bitit i gräset. Aldrig nära några högre höjder, men jag är konstant underhållen av detta, flashbacks till barndomen. En stabil 3a. Får se nästa vecka vad Michael Bay kan göra för att spotta på mina barndomsminnen, skräckblandad förtjusning tills nya filmen har premiär.
Lotso
2014-07-03
I sin helhet en helt okej film om du bara lägger all handling åt sidan och bara njuter av åkturen. Animationen är riktigt bra och filmen i sig är en av de mer underhållande filmerna jag har sett denna månaden under Animation Month. Personligen hade jag tyckt om denna en hel del om den var simpel och handlade om att TMNT skulle stoppa Shredder som i de gamla klassiska avsnitten eller filmerna 1+2.
smillans
2013-12-26
somnade lite mitt i. men helt ok.
Hanness
2013-10-13
Inget vidare, men gick att se.
Solidus
2013-09-26
En Turtles-film utan en given plats vart den placerar sig bland filmerna och serierna om Turtles. Regissören kör på med huvudhandlingen och direkt uppstår problem i form av slarvig dramaturgi och karaktärer som aldrig introduceras. Dessutom känns animeringen hämtad från ett PS2 – spel. Dock håller filmen ett rappt tempo och lite nostalgisk charm går det finnas i projektet. Godkänt.