2.9

Till alla killar jag har gillat

En tonårsflickas hemliga kärleksbrev blir offentliga och stökar till hennes liv.

Originaltitel To All the Boys I've Loved Before
Regissör Susan Johnson (II)
Manus Sofia Alvarez
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Lana Condor, Noah Centineo, Israel Broussard, Trezzo Mahoro, Andrew Bachelor, Joey Pacheco, Janel Parrish, Anna Cathcart, John Corbett, Madeleine Arthur, Emilija Baranac, Jordan Burtchett, Isabelle Beech, Hunter Dillon, Christian Michael Cooper

mammene
2019-10-12
Jag har en fäbless för den här genren och just den här framfördes ypperligt. En bra blandning av skojigheter, romantik och high school miljö. Jag myste hela vägen.
StureStenhög
2019-10-06
Den skäms ju inte direkt över att vara inspirerad av high school-filmer från 80-talet den här, och det ska den inte göra heller. Det glädjer mig att det fortfarande görs filmer i den andan. Den är dock inget jättespeciellt på något vis, och man tvingas ha överseende med en väldigt konstruerad historia och karaktärer som emellanåt beter sig ologiskt för att det krävs för att föra handlingen framåt. Men jag gillar karaktärerna, och där är det mesta vunnet, jag vill att de här två ska få varandra. Jag gillar också att man håller humorn nedtonad och att allt ändå är relativt jordnära. Den här genren har lidit av en alldeles för hög tramsfaktor ända sedan American Pie gav sig in på banan. Låt oss hoppas att det här är början på ett trendbrott
2019-01-10
Jag gillade det här, en bra bit i filmen kände jag att det skulle kunna växa till en trea. Men typ just då började alla dom här jobbiga klyschorna som jag är så otroligt trött på komma "please, just let me explain" grejen är så sjukt jävla uttjatad grej, om jag någonsin får höra det en enda gång till så är det alldeles för många gånger. Och lite andra smågrejer. Jag gillade annars hur flera saker skildrades och jag tyckte om många av karaktärerna. Det är lite fint hur dom börjar bonda genom att öppna upp sig för varandra eftersom dom inte har något att förlora på att göra det. Men till slut landar det ändå på en ganska tvåig tvåa ändå, men en ganska sympatisk och trevlig sådan ändå.
haajen
2019-01-06
Harmlös men mysig, sympatisk huvudperson. Inte dum alls som kravlös underhållning.
idaho1981
2018-12-15
Småunderhållande fullt av klichéer. Manuset är inget att prata om och skådespeleriet typiskt tonårsfilm. Svag tvåa.
HerrNenne
2018-11-12
Mindre irriterande komplicerad än många andra, så tycker att den är rätt söt.
JPerlie
2018-09-01
Mysig. Men det finns bättre high school filmer. Tex, Easy A, Mean Girls, 10 orsaker att hata dig, osv. Känner att filmen inte levde upp till sin fulla potential. Manuset kunde ha varit lite vassare. Helt okej film.
nikdelarge
2018-08-30
Chick flick. Mysig måste jag säga!
Canomia
2018-08-26
Bra i sin genre.
myslas
2018-08-23
Rätt gullig tonårsfilm som gör mycket grejer bra. Inte så att det är direkt nyskapande men det är välgjort och skådisarna är övertygande. Stark trea.