2.6

To the Wonder

Romantiskt drama om en man som återförenas med en kvinna från hans hemstad, efter att hans äktenskap med en europeisk kvinna faller isär.

Originaltitel To the Wonder
Regissör Terrence Malick
Manus Terrence Malick
Genre Drama, Romantik, 2010-tal
Skådespelare Ben Affleck, Olga Kurylenko, Rachel McAdams, Javier Bardem, Tatiana Chiline, Romina Mondello, Tony O'Gans, Charles Baker, Marshall Bell

Skapad 2019-10-29 av saggesaliv
När tid och rum inte längre är ett uppkommande faktum, är då existens en nödvändig närvaro? Livet döden, kärleken hatet. Lyckan, rädslan, tårarna, skrattet. Det förflutna är bara fragm...   Läs mer »

KyLLo
2018-08-12
Om The Tree of Life hade livet som tema, så har den här kärleken. Småmysig och ganska vacker, men inte bedårande. Trea. Som helhet hamnar den mellan The Tree of Life och Knight of Cups.
2017-04-06
Malicks filmpoesi tilltalar mig inte. Det visste jag typ redan innan men nu känns det verkligen bekräftat. Helt makalöst vackra bilder bitvis men jag bryr mig inte ett jävla dugg om någon och känner typ ingenting.
Darn
2015-09-06
Efter att nästan ha betat av Malicks filmografi behöver jag kanske inte nämna hans sätt att gestalta. Det är i en klass för sig. Vad jag istället fastnar vid i den här filmen är att dess karaktärer och deras liv inte berör mig särskilt mycket. Om det har att göra med det lite för lösa upplägget eller de givna trådarna vet jag inte. Kanske hade det snarare att göra med noll identifikation, mig och dem emellan.
ayudame
2015-01-11
Visuellt fantastiskt vacker. Fotot är to die for. Annars.. njae.
indygrinder
2014-10-26
Absolut högsta möjliga betyg för fotot. I övrigt rätt mediokert om kärlek. Nästa gång hoppas jag på något i stil med The Thin Red Line istället för ännu en The Tree of Life.
Johan685
2014-09-15
112 minuters lång gäspning. Jag vet att vissa gillar denna typ av "konstfilm". Men det här var bara supertråkigt.
larox
2014-07-04
smärtsamt vacker rent visuellt men därefter ... svårbegriplig, långsam och bitvis t.o.m. seg.
Werim
2014-05-03
Den här sortens film är sällan uppskattad av mig. Det känns mer som konst än film. Jag är väl medveten om att vissa personer gillar såna här filmer och näst intill glorifierar dem, men det här var inget för mig.
Gigi1943
2014-04-09
Jag har "försökt" se denna film två gånger utan att fatta att Javier är med!!! Han är ju en av mina superidoler, hur kunde jag missa honom, jag måste ha sovit djupt bägge gångerna, får väl försöka se den en tredje gång! Gjort en ant om att jag tyckte den var poetisk med fint foto.
WillyV
2014-01-01
Ett praktfullt, men bitvis ändå intressant magplask. Malick blir stundtals självparodisk. Det som fungerade så fint i The Thin Red Line och i The Tree of Life, finns nästan inte alls här. Visuellt snyggt, givetvis, men det bränner bara till de 10-15 minuter som McAdams är med i filmen. Affleck var i det närmaste lobotomerat uttrycklös.