2.6

Tokyo Raiders

I Tokyo blir den kinesiske privatdektektiven Lin överfallen av ett gäng främlingar. Vid ett bröllop i Las Vegas väntar Macy förgäves på sin brudgum Takahashi. Vid en kampsportturnering i Hong Kong lämnar den berömda kampsportstjärnan Yung plötsligt arenan. Samtliga händelser visar sig vara sammankopplade med Takahashi som inte är vad han utger sig för att vara. I Tokyo finns sanningen, och om den ska fram måste privatdektektiven Lin slåss för den. Och han måste använda allt som han någonsin lärt sig...

Originaltitel Dong jing gong lüe
Regissör Jingle Ma
Manus Felix Chong, Susan Chan
Genre Romantik, Drama, Komedi, Action, 2000-tal
Skådespelare Tony Leung Chiu-wai, Ekin Cheng, Kelly Chen, Cecilia Cheung, Tôru Nakamura, Takeshi Ito

Skapad 2019-11-15 av niebaotan
Kelly Chen spelar Macy, en ung kvinna som ska gifta sig med en Japansk man vid namn Takahashi. Dock dyker han inte upp på deras bröllop och Macy bestämmer sig för att ge sig iväg till Tokyo för ...   Läs mer »

Zebulonm
2018-05-07
En skön actionrulle.
RobinsTaste
2013-03-23
Inte den bästa film jag sett, men klart värd att se om. Fighten på lastbilen är ju döcool!
2008-01-07
Förstår verkligen inte varför asiater har en förmåga att blanda taskig slapstick humor med bra action - ytterligare ett pinsamt resultat. Tänk er bara mestadelen av Jackie Chan´s filmer utan den löjliga humorn?

2007-01-15
Inledningen bygger inte upp någon vidare historia och som tittare kastas man hjälplöst in i centrum av en storstad utan karta eller en aning om vart man är. Man känner sig helt klart aningen förvirrad och även om man inom sin tid får förklarat vad som är filmens grundplåt saknas övertygelsen. Fotot är av MTV-stilen med snabba kamerarörelser och mycket av det inzoomade slaget vilket inte ger något positivt intryck. Det pumpas dessutom ut tevespelsmusik vid actionscenerna vilket visar vilken form av action detta får betecknas som. Ytligheten hos samtliga karaktärer i filmen gör inte saken bättre och detta får ses som en minst sagt medioker film.
Vimmzy
2006-03-28
musiken var kanske inte den bästa, men den störde inte sååå mycket.. jag tyckte om den..
axell
2005-11-01
En av få Hong-Kong filmer där slapstick-humorn fungerade för mig. Sevärd.
leonh
2005-08-21
jag tyckte det var lite hett med musiken, särskillt i början. väldigt överaskande helt klart.
XenoMorph
2005-08-20
Godkänd actionfilm men musiken är verkligen fruktansvärt dålig.
yidaki
2005-05-07
inte bra film
eandersson
2005-04-17
Den funkar väl, ibland löjlig ibland ball. Fattar bara inte vad Tony gör i denna mer än att sänka sitt snitt.