2.2

Tolv fördömda män 2

Marvin tvingas utbilda ytterligare en grupp fördömda män. Den här gången ska de omintetgöra en sammansvärjning vars syfte är att döda Hitler.

Originaltitel Dirty Dozen: The Next Mission
Regissör Andrew V McLaglen
Manus Michael Kane
Genre Action, Krig, 80-tal
Skådespelare Ernest Borgnine, Lee Marvin, Ken Wahl, Sonny Landham, Richard Jaeckel, Larry Wilcox, Wolf Kahler, Gavan O'Herlihy, Ricco Ross, Stephen Hattersley, Rolf Saxon, Jay Benedict

dudson
2015-10-11
Beige uppföljare som kom alldeles för sent efter den första filmen. Synd då Marvin ser sjukt uttråkad och halvdöd ut. Själva storyn är inte heller nån höjdare sen att ingen av skådespelarna märker ut sej förutom Marvin gör inte filmen bättre precis"
picklessmulan
2014-10-23
Går inte alls jämföra med originalet. Det mesta är rätt slätstruket. Underhållande för stunden. Stark 2a
ClintanTheKing
2013-11-29
Faktiskt en rätt okej uppföljare på 12 fördömda män. Även om det inte alls skulle varit någon sådan. Marvin lyfter såklart filmen med sin närvaro.
Bomkia
2013-10-05
Blek TV-film som inte hade behövts göras. Den enda riktig sjärnan i filmen är Marvin, de andra är bara bleka nonames som inte får någon riktig tid att visa upp sig vilka de är. 2a.
FabianBom
2013-02-15
Borgnine, var mannen som spelade samma roll i alla 4 filmer, Marvin blev ersatt av Savalas sedan han olyckligt gick bort efter Styrka Delta Force. uppföljaren borde kommit tidigare
jimmyringo
2009-10-18
Ganska dålig och meningslös uppföljare. Knappt godkänd!
Kurganen
2009-02-21
12 fördömda män, dvs ettan, är en förbannat bra, spännande och fartfylld film. Uppföljaren är en skam. Lee Marvin är Lee Marvin, det är ofrånkomligt och han är väl i stort det enda som är någorlunda bra. Detta trots att han verkar ha gått på tomgång under inspelningen. De tolv snubbar som ska med på uppdraget är en samling usla skådisar utan karisma. Tanken att skapa ett dynamiskt gäng som man trots fel och brister tycker om fallerar fullständigt. Och varför är de så fientligt inställda mot Marvin? Varför gnäller de hela tiden? Uppdraget var trots allt "frivilligt". Hängning eller uppdrag, vad väljer ni? Det är en mycket sjaskigt gjord film. Stridsscenerna är bedrövliga, oavsiktligt komiska och dumma. Varför väljer man under mycket intensiv beskjutning att spela fyrhändigt piano? Varför är handgranaterna endast snäppet kraftigare än Maxi-puff? Nej, bedrövligt som sagt. Den får dock en 2:a eftersom filmen blir så vansinnigt komiskt. Jag kände ibland att jag tittade på Top secret.
Rele
2008-11-11
Lee Marvin är bra som alltid. Jag ger en trea mest på grund av honom.
2008-05-15
Usel och billig i jämförelse med den första. Tuffe Lee Marvin får upp betyget lite
Laasse
2008-04-07
Gillade den mest för att den bjöd på så mycket usel komik. Annars är det väl bara att hålla med övriga kommentarer.