Tom Horn

Tom Horn, en tidigare soldat, anlitas av ranchägare för att stoppa boskapstjuvar. Han utför sitt arbete lite för bra och blir anklagad för mord. Hans chans till rättvisa krymper betänkligt på grund av ambitiösa ranchägare och korruption. Bygger på verkliga händelser.

Originaltitel Tom Horn
Regissör William Wiard
Genre 80-tal, Western
Skådespelare Steve McQueen, Linda Evans, Richard Farnsworth, Billy Green Bush, Slim Pickens, Elisha Cook Jr

ClintanTheKing
2013-12-17
Man ser att Steve McQueen var sliten och inte mådde alltför bra i denna filmen (även i hans sista The Hunter var det rätt tydligt) men han kämpade ändå in i slutet och det ska han ha all kredit för! En fantastisk skådespelare som medverkade i många fantastiska filmer. Tom Horn är en helt okej westernhistoria, om än med en hemsk avslutning.
Berniey
2013-03-05
Ingen traditionell western o det var det man tyckte var tråkigt när man såg den på bio utan mera ett dystert drama o inte fullt så lyckat. En långsam film med en Steve Mcqueen märkt av sin cancer o det avspeglas på filmen.
m98_hen
2007-07-19
Som hjälte är Tom Horn ganska tveksam, vilket ger filmen en intressant dimension. Dessvärre utnyttjas inte den dimensionen.
PhakE
2005-05-24