2.2

Tom & Jerry på väg mot planeten Mars

Tom och Jerry stängs in i ett rymdskepp som ska åka till Mars. Marsianerna tror att Tom är ett rymdmonster och går till attack. Men det som verkligen får morrhåren att krulla sig är att Jerry blir hyllad som marsianernas sedan länge försvunne ledare. Kommer ärkefienderna kunna vara sams tillräckligt länge för att kunna rädda jorden från invasion?

Originaltitel Tom and Jerry Blast Off to Mars
Alternativ titel Tom och Jerry - På väg mot planeten Mars
Regissör Bill Kopp
Manus Bill Kopp
Genre Animerad, Familjefilm, Komedi, Science Fiction, 2000-tal
Skådespelare Jeff Bennett (röst), Corey Burton (röst), Kathryn Fiore (röst), Brad Garrett (röst), Jess Harnell (röst), Tom Kenny (röst), Bill Kopp (röst), Rob Paulsen (röst), Frank Welker (röst), Billy West (röst)

KyLLo
2012-04-09
Den som enbart vill se Tom & Jerry puckla på varandra blir nog besviken, men jag tycker det är bra att de släpper in lite annat. Annars hade jag inte stått ut i 70 minuter. Jag tycker att den här är bättre än "Den magiska ringen". Kul att astronauterna har shorts på sig. x) Stark tvåa eller svag trea.

2010-02-26
Helt ok, sågs då jag var liten.
Gialloblu
2008-03-22
En fortsättning på Disneyfabrikens industriella slakt på mina barndomsfavoriter.
NoWireHangers
2007-04-26
svag trea men dock. ganska lyckat med tanke på det tunna konceptet
Andrewa
2007-02-18
Helt okej
sarra871
2006-12-11
hmm jag fick höra katten prata för första gången... men det var det mest intressanta.

2006-12-09
riktigt fin, fast i bland belv jag lite rädd när utomjordingarna dödade människor, kankse inte världens bästa film för barn men annars var den fin
Elina_88
2006-02-07
Jag tycker att den är den bästa filmen av alla