1.6

Legendary

Travis och hans team reser till Kina på jakt efter vad som inte är tänkt att existera... ett uppdrag som går ut på att fånga en kryptid som orsakar förödelse i en avlägsen by, och de måste göra detta innan den dödas av Harker, den legendariska prisjägaren.

Originaltitel Legendary: Tomb of the Dragon
Regissör Eric Styles
Manus Andy Briggs
Genre Äventyr, Action, 2010-tal
Skådespelare Dolph Lundgren, Scott Adkins, Lydia Leonard, James Lance, Huang Yi, David Thomas Jenkins, Paul Philip Clark, Murray Clive Walker

jonbo
2017-05-29
Man har ju sett denna ett hundratal gånger tidigare.
kervisch
2014-08-06
1 av 5. Sämsta film som gjorts !
S_Griffon
2014-04-07
Men oj vilken dålig film. Görs det fortfarande sådant här? Gör mig ändå lite glad :)
dudson
2014-03-31
Underhållande på sitt sätt om man struntar i att det är en skit larvig story. om man inte har någe bättre för sig iaofs.. och Scott Adkins är en guld skådis som kan spela vilken roll han vill." han kan mkt bättre än det här"
Robkiller
2014-01-09
Dolphan kutar runt i Kina och vill döda något fult CGI monster... risig handling, kassa skådespelare, usla effekter... dålig regi... ja inte var det här bra precis... kändes som någon Kina producerad SyFy-rulle... och det var ju inte direkt positivt.. suck.
RichardEk
2013-12-24
Det är en tam familjefilm förutom några blodiga scener och bilder på uppätna lik. Det känns nästan lite surrealistiskt att se Lundgren och Adkins i detta sammanhang. Lundgren får spela sin paradroll i liten utsträckning (ironisk, lakonisk) men det är allt. Det stora problemet är att specialeffekterna är riktigt dåliga, en sådan här film står och faller helt med att det tekniska hantverket är bra. Det mest sevärda är det kuperade kinesiska landskapet runt den sjö som dramat utspelar sig.
100tonvalspäck
2013-12-03
Hade väntat mig lite mer fart och fläkt, känns mer som en tam familjefilm. Litet plus dock för det omvända perspektivet, de nesliga skurkarna framställs som protagonister och Dolphs hjälte, den ädle Harker, utmålas som skurk trots alla liv han kämpar för att rädda.