2.6

Tomb Raider

Lara Croft är en ung kvinna som lever sitt liv utan riktning eller mål. Fast besluten att bana sin egen väg i livet vägrar hon att ta över sin försvunna fars, den excentriske äventyrarens, affärsimperium. Lika envist vägrar hon acceptera att han är borta trots att det gått sju år sedan hans mystiska död. För att en gång för alla lösa gåtan kring hans försvinnande ger hon sig av för att hitta faderns senaste kända destination: en mytomspunnen grav på en mytisk ö som tros ligga någonstans utanför Japans kust.

Originaltitel Tomb Raider
Regissör Roar Uthaug
Manus Geneva Robertson-Dworet, Alastair Siddons
Genre Drama, Thriller, Mysterium, Action, Fantasy, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Alicia Vikander, Dominic West, Walton Goggins, Daniel Wu, Kristin Scott Thomas, Derek Jacobi, Alexandre Willaume, Hannah John-Kamen, Jaime Winstone, Josef Altin, Emily Carey, Billy Postlethwaite, Roger Jean Nsengiyumva, Antonio Aakeel, Nick Frost

Maxter
2019-11-18
Jättebra från början till slut!!
2019-10-20
Satan, vad bra denna film funkade för mig. Jag älskar historien från den inledande presentationen av Lara Croft till den underbara slutscenen som lovar mer. Vår egen Oscarsvinnande Alicia Vikander är alltid bra men här tycker jag hon är fantastiskt, en fullpottare. Hennes fina skådespelarförmågor skapar faktiskt ett djup med emotionella insatser. Nu har jag precis hört att en uppföljare är på manusstadiet så det gör mig fantastiskt glad.
miguelmetal
2019-10-19
Alicia är 100 gånger bättre än Juli och det gäller också filmen!
Originalet
2019-10-15
Tyckte denna film var platt. Kändes inte lika spännande som de tidigare filmerna med Jolie. Känns inte heller som att Vikander passar som Lara Croft och filmen når aldrig ett klimax.
Zebulonm
2019-08-10
Filmen är rätt okey men Alicia passar inte alls lika bra som Lara som Angelina gör.
theFeber
2019-07-16
Alicia gör bra ifrån sig. Effekter och fotografer likaså. Stundtals fångar man verkligen äventyrskänslan. Manuset och regin gör mindre bra ifrån sig. Detta är mall 1A och det är rätt trist. En väldigt svag trea i betyg.
yrkeschaufföre
2019-07-14
Alicia är mycket mer rätt som Lara än Angelina var men manuset är lite svagt och känns som ett utdraget tv-avsnitt. Jag ser gärna fler filmer om Lara.
cart
2019-07-13
En mycket svag 3
2019-07-04
Pendlar mellan hyfsat underhållande och pinsamt usel. Vikander gör en riktigt bra Lara Croft, författarna gör ett riktigt klent manus och tv-spelsbolagen gör förmodligen duktigt med deg. (5+/15)
Körsbär
2019-06-30
Varför är man så rädd för döden i dagens filmer? Kan inte bara en stackars huvudkaraktär få dö utan att det sker off-screen i en explosion..... suck. Nej, mesig film. Våga mer, mer rått. Det hade tomb-raider vunnit mycket på.