2.2

Tomie: Replay

En ung tjej kollar igenom hennes pappas anteckningar och hittar något han skrev om det sista experimentet han gjorde innan han blev galen. Allt i hans anteckningsbok ser helt normalt ut ända tills de sista sidorna där namnet "Tomie" nämns flera gånger i en text som verkar vara skriven i blod. Ungefär samtidigt rymmer en annan ung tjej från sjukhuset. Vem är hon och vad har hon för planer?

Originaltitel Tomie: Replay
Regissör Tomijiro Mitsuishi
Manus Satoru Tamaki
Genre Skräck, 2000-tal
Skådespelare Sakaya Yamaguchi, Yôsuke Kubozuka, Fumihito Sato, Kenichi Endo, Makoto Togashi, Moro Morooka, Yoshiko Yura, Kumiko Kane, Shun Sugata, Masatoshi Matsuo, Mai Hosho

2019-03-06
Bättre än ettan!
Zebulonm
2018-08-08
Okey.

2013-01-13
jag har ju bara sett Tomie - Beginning och jag tyckte denna var bättre än väntat...ryslig stämning - stort plus för musiken av Koji Endo...svag till medel 3a får betyget bli
TheHorrorfan
2012-08-02
Bättre än 1an men ändå inte bra.
Dele
2010-05-22
Ngt mer fokuserad än ettan, men tillför inte någonting och känns ganska oengagerande. Svag trea.
mrinkel
2009-10-13
En svag trea blir det. Har en hel del intressanta idéer och ett par skrämmande scener, problemet är att den är så sjukt lååångsaaam!
Placebohoe
2009-05-04
Bättre än ettan och har en hel del sevärda scener och effekter, men når inte riktigt upp till en fyra.