2.2

Tommy

En vecka före jul landar Estelle Svensson på Arlanda. För ett år sedan flydde hon hals över huvud tillsammans med sin man Tommy och deras dotter efter att Tommy deltog i ett av de största rånen någonsin i svensk kriminalhistoria. Polisen misstänker att Tommy är död, men Estelle söker upp Tommys forna kumpaner och berättar att Tommy är på väg hem. Han vill ha sin del av rånbytet nu.

Originaltitel Tommy
Regissör Tarik Saleh
Manus Anton Hagwall
Genre Thriller, Kriminalare, Mysterium, Drama, 2010-tal
Skådespelare Moa Gammel, Lykke Li, Ola Rapace, Alexej Manvelov, Johan Rabaeus, Inez Buckner, Ewa Fröling, Ingela Olsson, Alexander Stocks, Azzan Jack, Amanda Ooms, Mahmut Suvakci, Alexander Ljung Boyea, Egil Linge, Ramou Jack, Nina Lindén, Martin Milliarino

Skapad 2019-12-19 av precineadd
Tommy är försenad till sin egen film. Var håller han hus? När dyker han upp? Det skvallras i hela Stockholms undre värld om att han ska återvända. \"Tommy är tillbaka?\" - \"Är Tommy tillbaka...   Läs mer »

Hanness
2019-08-16
Ett skämt till film.
Jamesa
2018-09-30
Värsta dynga jag sett på länge. Dåligt spel, dåligt manus. Vilken sörja. Betyg 0,2 (decimalerna till skänks för att de spelade Child in time med Purple).
2018-04-16
Det här var nog den mest idiotiska film jag har sett på länge!!!
Murvel48
2017-12-25
Uselt berättad story så det är med stor tvekan jag sätter ett så högt betyg som en ursvag tvåa.
2017-08-23
Jag gillar bitvis den lite drömska stämningen och musiksättningen griper tag. Men under allt det så håller det inte riktigt ihop för mig. Ändå lite speciell på vissa sätt och en ganska stark tvåa!
lucius
2017-05-25
Över förväntan. En del luckor i manuset som kanske beror på klippningen, men inte helt förutsägbar.
bigmacoco
2016-05-15
Riktigt dålig. Skrattretande och fullständigt ointressant. Brydde mig varken om storyn el karaktärerna.
Jompalompier
2016-05-07
Rörig och osammanhängande. Ojämnt skådespeleri.
Asmorod
2015-11-13
Manus och regi är en skymf mot allt vad filmkonst innebär.
staygold
2015-11-05
En glorifierad Irene Huss övning.