2.4

Tommy och lodjuret

Den 12-årige Tommy flyttar motvilligt med sin pappa till en nationalpark i norra Finland. Där blir Tommy vän med ett tamt lodjur. När ledningen för parken bestämmer sig för att sälja lodjuret släpper Tommy ut den till friheten.

Originaltitel Poika ja ilves
Regissör Raimo O Niemi, Ville Suhonen
Manus Jukka Asikainen, Ville Suhonen, Martin Daniel, Matti Haapanen
Genre Äventyr, Familjefilm, Drama, 90-tal
Skådespelare Antti Virmavirta, Risto Tuorila, Jarmo Mäkinen, Konsta Hietanen, Kristiina Halttu

apres.demain
2006-02-28
Åh, jag älskade verkligen den här när jag såg den när jag var lite mindre. Jag var helsåld på djur och dessutom förtjust i Konsta Hietanen ända sedan han sjöng den där sången. Så grät jag också. Och jag har träffat Leevi, jättesöt var han. För min finska barndom, en trea!
faith86
2006-01-17
Jag älskade denhär filmen när vi gick och såg den med familjen 98! Väldigt rörande! Jag grät väl nästan. Jag och min syster älskade lodjuret Leevi! Tyvärr har det nu dött... Vi blev ganska ledsna när vi hörde det. Både filmen och filmupplevelsen blev i all fall oförglömliga.
TheRequiem
2004-12-18
En av de sämsta jag sett.
Kalkonhönan
2004-11-27
En av de sämsta filmer från Finlands sida.
Nathalena
2004-02-20
Lodjur attackerar inte människor och speciellt inte hundar. Det måste ha varit ett psykiskt stört lodjur det handlade om. Tragiskt dålig film..