Tomorrow, When the War Began

17-åriga Ellie Linton planerar att ta en paus från arbetet på hennes föräldrars gård och ge sig ut på ett sista äventyr innan sommarlovet är över ? en campingresa till den legendariska oas som ryktas vara belägen mitt i den stenöken som omger byn, och som av lokalbefolkningen kallas ?Helvetet?. I föräldrarnas Land Rover hämtar Ellie upp sina medresenärer och framme i Helvetet märker gänget snart att platsen är allt annat än helvetisk: Den grönskande idylliska platsen visar sig vara ett paradis, komplett med porlande bäckar och ett vattenfall ? den perfekta platsen för vänskap att gro och kärlek att blomstra. Under deras veckolånga vistelse börjar minnena av världen där utanför så sakta tyna bort. Fram tills de plötsligt ser ett stort antal lågflygande stridsflygplan passera på natthimlen.

Originaltitel Tomorrow, When the War Began
Regissör Stuart Beattie
Manus Stuart Beattie
Genre Äventyr, Action, Drama, 2010-tal
Skådespelare Caitlin Stasey, Rachel Hurd-Wood, Lincoln Lewis, Deniz Akdeniz, Phoebe Tonkin, Chris Pang, Ashleigh Cummings, Andrew Ryan, Colin Friels

2015-04-25
Sådär, som väntat. Ganska fånig film. 4/10
2015-01-08
Australiensisk film som var bättre än jag trodde. Filmens handling är intressant och 20 minuter in så gillar jag verkligen karaktärerna. Problemet, för mig, är väl att jag inte är den utvalda målgruppen. Att karaktärerna är tonåringar gör dem lite väl polerade precis som de stigit ut från en ungdomsserie. De känns inte riktigt trovärdiga även om jag säkert tror att australienska ungdomar från landet klarar sig bättre än amerikanska Beverly Hills-kids i en handling som detta. 3+

2014-11-08
Allt som allt en underhålande film. Slutet lämnar 87942 antal obesvarade frågor men det behöver inte vara dåligt för den här filmen. Skådespeleriet var väl inte direkt lysande men det är ju mer eller mindre amatörer det handlar om.
annihilat0r
2014-08-20
Dessvärre kan jag avslöja att boken som "Tomorrow, When the War Began" är inspirerad av med all säkerhet genererar en bättre upplevelse än filmen. Men det är inte skådespelarnas fel utan istället det trassliga manusets och den gråa regins – som besitter en bristande funktionsduglighet. Atmosfären öppnar aldrig upp för att sedan omsluta tittaren in i äventyret. Vi lämnas utanför, vilket jag måste medge känns aningen sårande. Potentialen i berättelsen finns nämligen där.
Redfield4ever
2013-06-17
För ren! Jag hade önskat att australiensiska filmindustrin skulle ha vettet att förstå att vad såna här filmer inte behöver är sexighet. Tjejerna är för snygga, killarna för vältränade! Såna här historier behöver vara grundade i total verklighet för att leverera ordentligt. Skulle kunnat vara så mycket mer! Dock vill jag se var det leder någonstans, så det är alltid någonting.
Elizadushkufan
2013-06-06
Jag missade början av filmen, men det jag såg tycker jag verkligen var en välgjord film med mycket bra skådespelare. Jag längtar verkligen till när uppföljaren kommer! Finns inget negativt jag kan skriva...
Arseenal
2013-05-28
Herregud. Hur kan folk ge så högt snittbetyg på detta? Kvalitén sjönk ju längre filmen led och är i slutändan OTROLIGT nära ettan. Usla skådisar, där framförallt "Lee" måste vara en av de mest störande karaktärer jag tvingats uppleva. Nej, fy, usch. Idén är okej, men utförandet mördande dåligt.
k-sjogren
2013-04-05
Älskar böckerna och tyckte att filmen levde upp till förväntningarna! Trovärdigt och snyggt. Ser fram emot nästa film!
ASSFACE
2013-03-03
Älskade böckerna när jag var liten. En okej filmatisering.
Makta
2013-02-04
Sandlåda till film! Kasst skådespeleri tråkiga "skämt" samt ett stort MEH över hela skiten. Förväntade mig något bra men jag har då inte varit så missnöjd på länge. RIKTIGT svag 2a.