2.9

Tomorrowland: A World Beyond

Bundna av ett gemensamt öde sammanförs en optimistisk och vetenskapligt nyfiken tonåring med en före detta genialisk uppfinnare som tagits ned på jorden av idel besvikelser. Tillsammans ger de sig ut på ett äventyr för att gräva upp hemligheterna om en plats någonstans i tid och rum som existerar i deras gemensamma minne.

Originaltitel Tomorrowland
Regissör Brad Bird
Manus Brad Bird, Damon Lindelof
Genre Familjefilm, Action, Äventyr, Science Fiction, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Britt Robertson, George Clooney, Raffey Cassidy, Hugh Laurie, Tim McGraw, Kathryn Hahn, Keegan-Michael Key, Chris Bauer, Judy Greer, Pierce Gagnon, Matthew MacCaull, Thomas Robinson
Filmnummer 111965

2018-02-09
Värdelöst!!!
päronanton
2017-09-05
Den var bra! Snygga effekter!
Litsne
2017-03-28
Ingen dålig film, men jag var för gammal för den. Jag hade nog älskat den vid 12 eller så.
zallaxx
2017-01-13
Fantastiskt bra.
lekke
2017-01-11
Oväntat våldsamt men häftigt action-scifi riktad till ungdomar. Bird håller en fortsatt hög uppfinningsrikedom i sitt berättande som är välkommen i filmvärlden.
myslas
2016-12-20
Höjer betyget ett snäpp efter en omtitt. Visst är det något klyschigt periodvis men det är i grund och botten ett väldigt underhållande familjeäventyr som kan roa folk i alla åldrar.

2016-12-05
Visuelt ögongodis. Likte robotjenta.
norenorama
2016-11-26
Gillar verkligen denna filmen, lååångt ifrån perfekt men Clooneys karaktär är riktigt bra och Raffey Cassidy gör filmen, ser fram emot att se henne i många mera filmer framöver, bara hoppas att hon inte bara kommer få spela menlösa tonårsflickor utan får riktiga roller. Tyckte även om Britt Robertson, hon känns som en icke vidrig förhatlig version av Jennifer Lawrence, hoppas Britt får flera roller och snor dem av skabb-Jenny..
alexafshar
2016-11-19
Tomorrowland is a movie that gives us the idea that our thoughts and imagination could have an effect in our lives and future that we should take them more seriously. Imagination is more importatne than knowledge! ;) Albert Einstein
Halofreak92swe
2016-04-09
Sänker till en stark 4 efter omtitt, var inte riktigt lika magisk andra gången men fortfarande sjukt bra! :)