3.1

Tootsie

Michael är en skådespelare som inte kan få några jobb tills han kommer på idén att klä ut sig till kvinna. Snart blir hans alter ego Dorothy TV-stjärna och dessutom upptäcker han snart att Dorothys personlighet är mer sympatisk än hans "riktiga".

Originaltitel Tootsie
Regissör Sydney Pollack
Manus Murray Schisgal, Larry Gelbart
Genre Drama, Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Bill Murray, Dustin Hoffman, Geena Davis, Jessica Lange, Teri Garr, Charles Durning, Dabney Coleman, Sydney Pollack, George Gaynes, Doris Belack, Lynne Thigpen

hsimpson
2019-08-23
Underhållande med en hel del roliga och fina stunder.
Nalleman
2018-02-17
Jodå lite kul är det allt än idag!
Dele
2018-02-07
Typisk amerikansk och delvis klichéfylld, men allting håller sådan hög kvalité att jag har överseende med det. Manuset är fyndigt, rappt och detaljrikt. Hoffman är lysande och det finns ett innehåll som säger något vettigt och pekar framåt, från 1982 då. Svag betygsfyra.
larsen1976
2017-01-11
Nja.. Dustin Hoffman och hans sidekick Bill Murray spelar bra. Men handlingen är något tråkig. Den får trots det en väl värd 3:a av mig.
2016-10-28
Seg och tråkig. Bland det sämsta Dustin Hoffman medverkat i!

2016-10-11
Dette er underholdene og morsomt.
Hypostas
2016-01-28
Nej, det här tilltalade inte mig överhuvudtaget.
KillerPutte
2016-01-03
(rek.4) Sevärt skådespeleri av Dustin men filmen i sig tycker jag inte har åldrats så väl, handlingen tagen från en mall.
yrkeschaufföre
2015-05-25
Jag höjer tillbaka till en fyra, slutet är löjligt men Tootsies agenda i den fiktiva tv-serien (som för övrigt verkar fantastisk) och den allmänt utflippade handlingen med en gnutta nostalgi ska väl räcka till en fyra?
filmfreak1
2015-02-06
Mycket talar för ett högre betyg, men nja känner den inte fullt ut. Och resan ut till landet borde skrotats, förutom en fin scen om valet av en tapeter.