3.3

Top Secret!

Den amerikanske rockstjärnan Nick ska uppträda i Östtyskland. Vad han inte vet är att det viktiga kulturevenemanget bara är en täckmantel för ett politiskt arrangemang.

Originaltitel Top Secret!
Regissör Jim Abrahams, David Zucker, Jerry Zucker
Manus Jerry Zucker, Jim Abrahams, David Zucker, Martyn Burke
Genre Komedi, 80-tal
Skådespelare Val Kilmer, Lucy Gutteridge, Christopher Villiers, Omar Sharif, Jim Carter, Peter Cushing, Warren Clarke, Michael Gough, Jeremy Kemp, Eddie Tagoe, Harry Ditson, Billy J Mitchell, Tristram Jellinek

92axha10
2019-06-23
Rapp humor som aldrig vilar. Mycket att vara uppsam till. Värd att se flera gånger om för att hitta alla roligheter. Smart film!
martineden
2018-12-27
[rek. 2] Det finns några scener som är riktigt bra, men som helhet är filmen ganska svag. Det är tydligt att det ursprungligen fanns idéer om vissa roliga scener som sedan vävdes samman av ganska svaga länkar. Omar Sharif är underbar och jag hade gärna sett mer av honom i filmen. Helt okej dock, men inte bra. 2.
2017-10-22
2017-08-18
Kom kanske i fel tid, för Top Secret är minst lika "bra" som Airplane. Träffsäkert och rappt när det drivs med nazister och Östtyskland. Befriande oskyldig idag då allt planar ut i div sexksämt.
wasteoftime
2017-03-20
Nä, det här var då inget vidare. Jag kan se att man kanske har nostalgiska minnen kopplade till den här filmen, om man nu såg den som ung, när den kanske var lite fräsch. Men det här är verkligen uselt, på så många sätt. Och att den vet om att den är usel, hjälper dessvärre inte i det här fallet. Men ja, det finns väl sämre filmer, för all del. Detta blir mest tråkigt och antagligen snabbt bortglömt. 12,0 på SH-skalan.
Halofreak92swe
2016-11-08
Trodde den skulle vara i samma klass som Nakna Pistolen men den var ganska mycket sämre. Eller så är det jag som inte har samma humor längre.
Diclonius
2016-11-08
"Gasoline! HAHAHAHA!"
dafreakish
2016-10-14
Hygglig parodi av gänget bakom Titta vi flyger samt Nakna Pistolen. Den här gången är det spionfilmerna som får sig en släng av sleven. Ibland blir det roligt men oftast ganska löjligt och dumt. Skämten har gjorts både tidigare och senare och oftast bättre. En annan nackdel är det faktum att filmen inte direkt åldrats särskilt väl. Men helt ok underhållning.
yrkeschaufföre
2016-10-10
Fortfarande en svag nostalgifyra, väldigt ojämn och grov. Men gott om godbitar som håller än idag.
siggelund
2016-10-09
Jag kanske borde ha sett den på tiden det begav sig. För nu var den helt omöjlig att kolla klart på. Korkat och tramsigt utan att lyckas bli komiskt.