2.7

Toppen av ingenting

Efter ett liv i sus och dus och månatligt underhåll ärver Nojet, 68, en hyresfastighet av sin nyligen avlidne far. Det hon trodde var en kassako visar sig dock vara en förbannelse och hon kastas handlöst in i en virvlande kedja av skumraskaffärer i den svenska bostadsmarknadens allra skitigaste hörn.

Originaltitel Toppen av ingenting
Alternativ titel The Real Estate
Regissör Måns Månsson, Axel Petersén
Manus Axel Petersén
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Léonore Ekstrand, Olof Rhodin, Carl Kumlin, Anna Eklund, Etienne Petersén, Christer Levin, Christian Saldert, Carl Johan Merner, Don Bennechi, Taye Ibrahim, Amie Malmberg, Christos Moysiadis, Suzanne Nessim, Zuzannah Lidekrans, Susanne Wedholm

Christofer
2021-03-15
2020-12-16: Stod ut en dryg halvtimme, sen fick det räcka med dravlet. Helt ointressant och soundtracket var bara fel, hela tiden.
KyLLo
2020-04-18
Jag tycker om att den är egen. Det höjer intresset. Den är småskruvad på ett alldagligt plan, likt Framtidens melodi (det närmaste jag kan komma att tänka på). Det är underhållande när någon gör något besynnerligt och samtidigt beter sig som att det vore hur naturligt som helst. Huvudrollsinnehavarna är skickliga. Även om filmen som helhet spretar en aning finns det många intressanta idéer. Klart sevärd och lätt beroendeframkallande. Stort plus för initiativet!
PeterTheW
2018-05-16
Väldigt speciell, intressant och välspelad. Förtjänar mer uppmärksamhet, helt klart!
KimEkberg
2018-03-24
Går ju inte riktigt att kalla ett mästerverk p.g.a buskisthriller-inslagen som tar lite överhanden mot slutet, men att någonting visionärt görs inom svensk film måste en ju uppskatta. Léonore Ekstrand är dessutom mycket tajt, och musikläggningen är väldigt vacker.
Skökskjuterska
2018-03-15
Bästa svenska verk jag sett på länge. Tight, intensivt och bitvis riktigt roligt. Léonore Ekstrand och Christer Levin är riktigt bra.