3.4

Torkel i knipa

Torkel är en liten stackare som alltid råkar vara på fel plats vid fel tillfälle.

Originaltitel Terkel i knibe
Alternativ titel Terkel i knipa, Terkel in Trouble
Regissör Stefan Fjeldmark, Kresten Vestbjerg Andersen, Thorbjørn Christoffersen
Manus Mette Heeno
Genre Komedi, Animerad, 2000-tal
Skådespelare Anders Matthesen (röst), Kim Mattheson (röst)

2017-10-23
supermancover
2016-05-27
Otroligt märklig satirfilm. Jag såg den första gången i femman (jag var elva) med fröknar och hela köret. Kanske inte den sortens film man vill se med mellanstadie-Maggan, men jo. Den är sjuk och märklig men rätt bra.
picklessmulan
2015-07-15
Kunglig rulle med massor av härlig satir. Synd lite på att slutet inte riktigt höll måttet. Men annars var filmen riktigt rolig, hade som sagt slutet varit bättre så hade det varit en klockren 5a nu stannar det på en stark 4a
peu-depeu
2014-03-12
Väldigt simpel animering, men det är nog det enda negativa med filmen. Den känns väldigt egen, med problem som mobbning, mord, föräldrar som inte lyssnar och människor som inte vågar säga ifrån. Karaktärerna är otroliga stereotyper men känns ändå egna, även om de alla görs av samma person bakom rösterna (vilket jag tycker är en fantastiskt kul grej att använda i en film!). Kul med en animerad film som inte är för barn, känns som att det finns alldeles för få!
LTT86
2013-10-17
Jag ska vara ärlig. Animationen är hemsk, karaktärerna är så himla dåliga, rösterna var hemska och sätter dom rörde på munnen var förfärlig! Men konstig nog så kunde jag njuta av filmen, trots att det hade en himla massa problem. Det var för det mesta humor som räddade filmen från att bli en dålig film för mig, för humor är inte så dålig. Det är bra film, är glad att jag sog den. Om man har tid över och ingenting att göra, så rekommendera jag den här filmen. Gillar man den inte så gillar man den inte, gillar man den så gillar man den. Man har egna smaker.
Jompalompier
2013-05-04
Njae, helt ok som tidsfördriv men inte mer.
Jormungandr
2013-02-22
ganska sjuk, men riktigt bra!
eddwing
2012-12-02
Filmen driver så bra med allt från mobbning till filmscener, helt klart ett måste att se!
riduzh
2012-11-19
Jag blir arg när jag tänker på den här skitfilmen.
kattsallad
2012-09-28
Alltså den är ju för bra.