Torpederna

"The Boss" leder en liten brottsliga: Nick och Clair är de trogna och säkra lönnmördarna. Kitty är den unga och förvirrade älskarinnan. Duncan har hand om pengarna. Jimmy är bossens son. Allting fungerar. Allting går som det ska och pengarna rullar in. Men under en "frågestund" med en man som fifflat bort en stor summa pengar är det nära att The Boss blir skjuten till döds. Håller han på att tappa greppet om sin grupp?

Originaltitel Montana
Regissör Jennifer Leitzes
Manus Erich Hoeber, Jon Hoeber
Genre Drama, Komedi, Action, Kriminalare, 90-tal
Skådespelare Robin Tunney, Kyra Sedgwick, Philip Seymour Hoffman, John Ritter, Ethan Embry, Stanley Tucci, Robbie Coltrane, Mark Boone Junior, Jerry Grayson, Paul Calderon, Raynor Scheine, Ajay Naidu

jonbo
2017-01-22
Gillar inte Sedgwick. Känns också som att filmen inte åldrats så bra.
StureStenhög
2014-11-16
En av alla de Tarantino-kloner som producerades under den här eran, men det behöver inte nödvändigtvis vara nånting negativt. Kyra Sedgwick är smått usel, men annars har man lyckats samla ihop ett riktigt skönt gäng skådisar. Höjdpunkten är Philip Seymour Hoffman som står för en mycket underhållande insats i rollen som en riktig svinpäls. Det är ju inte realism man har gått efter här direkt, men den kriminella organisationen faller samman som ett korthus på ett sätt som ändå känns rimligt inom filmens ramar. Det blir helt enkelt ett händelseförlopp som är kul att följa
ellaine
2011-06-18
Kändes väldigt gammal.
2008-04-02
Hårdkokt, rolig och hyfsade insatser av bra skådisar. Men som film betraktat är den lite för spretig. (9-/15)
Bomkia
2007-05-04
Underhållande gangsterrulle som dock går lite väl överstyr stundtals. Hoffman är väldigt underhållande som otroligt slemmig typ. 3++
nonne
2002-11-02
Cool. Bra skådespeleri från alla, speciellt Tunney och Hoffman. Filmen höll intresset uppe precis hela tiden, jag ville inte missa en enda scen. Förväxlingarna i storyn var kanske inte jätteovanliga men de presenterades med en fräsch syn. Bra action med mycket blod hit och dit, men gjort väldigt stilsäkert. Mycket gedigen film som inte är mainstream och som borde tilltala de som gillar lågmälda gangsterfilmer.