1.7

Torque - på högsta växel

Motorcyklisten Cary Ford sätts dit för ett mord på en kille från ett motorcykelgäng som han inte begått. Den mördade gängmedlemmen råkar vara bror till ledaren för det mest fruktade motorcykelgänget i landet ... så nu är Cary på flykt och försöker rentvå sitt namn.

Originaltitel Torque
Regissör Joseph Kahn
Manus Matt Johnson (I)
Genre Action, Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Martin Henderson, Ice Cube, Monet Mazur, Jay Hernandez, Jaime Pressly, Matt Schulze, Adam Scott, Max Beesley, Christina Milian, Faizon Love, Will Yun Lee, Justina Machado, Fredro Starr, John Doe, Dane Cook, Gichi Gamba, Hayden McFarland, Nichole Galicia

Skapad 2019-11-10 av Silverbullit
Alla har vi sett filmer baserade på tv-spel, det här är filmen som baserades på ett motorcykelspel som var så uselt att det aldrig gjordes. Om du älskar B-filmer eller tillhör filmbolagens mål...   Läs mer »

2023-10-30
Kom i skuggan av F&F och är kanske något av det mest korkade jag sett. Med en tuff plufsig Ice Cube illa sittandes på mc blir det ju ändå rätt kul, speciellt när resten av rollistan ser ut som de kommer direkt från en schampo-reklam. Snabbt klippta actionscener och rätt bedrövliga effekter varvas med en lövtunn story och oneliners. Torque är genomusel såklart, men på rätt sätt, så underhållningsvärde har den.
Hompen
2021-12-12
Väldigt macho, vilket inte faller i smaken. Men okej musik och okej gjord, fram till slutscenerna, där faller allt samman. Men fram till dess gick det att se.
2014-04-10
Kan inte säga att jag gillade det här, men jag ogillade det nog av lite andra anledningar än de flesta andra. Att allt är överdrivet och dumt ser jag som vanligt som enbart positivt, och filmen har en större självdistans än vad folk tycks inse. Det finns också en del riktigt roliga sekvenser, den på tåget framför allt. Problemet för mig ligger i den enerverande MTV-regin, och i det faktum att en alldeles för stor del av filmen helt enkelt går ut på att de åker runt på sina hojar. Det blir både rörigt och trist. Jag kan dessutom tycka att det blir lite löjligt när de ska försöka vara coola, bara Ice Cube gör det på ett roligt sätt. Betyget kan bara bli en tvåa
Borken
2012-12-08
värsta skit som producerats!
ziferN
2012-07-23
Jag kommer ihåg när jag och polaren hyrde denna när vi var ca 14 år gamla och vi tyckte det var ren skit redan då, minns även att dom misslyckades hårt med actionscenerna.
bytat
2012-04-19
Fast & Furious destillerad till sin tommaste essens.
Hannats
2012-03-20
Gick visserligen efter halva filmen men kan tänka mig att även resten av filmen endast innehöll omotiverat slagsmål och lite motorcykelåkning.
Murvel48
2012-03-17
Tågscenen var ju rätt hygglig, men...
mongomoves
2012-03-17
asså...... va.
RunRiot
2011-10-20
Underbar! Den är så jäkla dålig så den blir charmig. Vet inte varför, men jag gillar skiten skarpt.