2.5

Touch and Go

Ishockeystjärnan Bobby Barbato utsätts för ett rånförsök, iscensatt av tre tonåringar och ett liten pojke. Men Barbato lyckas freda sig, och tar med sig pojken till dennes mamma. Detta startar flera reaktioner, inte minst hos pojken som saknar en fadersgestalt, och mamman som saknar en livspartner. Men det utlöser även hämndaktioner från de tre tonåringarna.

Originaltitel Touch and Go
Regissör Robert Mandel
Manus Harry Colomby, Alan Ormsby, Bob Sand
Genre Drama, Komedi, Romantik, 80-tal
Skådespelare Michael Keaton, Maria Conchita Alonso, Ajay Naidu, Max Wright, Maria Tucci, Lynda Wiesmeier

2022-01-29
3:a för filmen som är från 80- talet och Michael Keaton, annars är filmen inte så där jätte bra...
OffTheGround
2012-12-15
Ahh, 80-talet med dess underbara synthmattor till soundtrack. Kass film i övrigt.
Grillman
2010-02-11
rolig nörd info! slash och axl rose var statister för denna film! men dom gjorde de mer för att få free food än att synnas haha
chris_lambert_
2008-09-18
det händer inte direkt mycket under de dryga 90 minuterna filmen håller på. Michael Keaton är bra medans jag alltid lyckas störa mej på små enerverande barnskådisar. Stabil tvåa.
c3po
2005-11-14
ÄHUm., trea menar jag
c3po
2005-09-19
SOLKLAR FEMMA!
2005-05-01
En solklar etta! Fånig historia med dåligt manus och enerverande karaktärer spelade av dåliga skådisar.