2.5

Touch of Pink

En homosexuell kanadensisk man lever ett allt annat än tillrättalagt liv i London. En dag får han besök av en muslimsk kvinna, något som vänder upp och ned på hans tillvaro.

Originaltitel Touch of Pink
Regissör Ian Iqbal Rashid
Manus Ian Iqbal Rashid
Genre Drama, Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Jimi Mistry, Kyle MacLachlan, Sue Mathew, Kristen Holden-Reid, Veena Sood, Brian George, Raoul Bhaneja

Marvelgeek
2010-06-29
En film som rör vid fler issues än jag väntade mig men ändå lyckas vara en trevlig och lättsmält film. Speciellt fascinerande, underhållande och definitivt oväntad om man som jag bara hade läst "handlingen" för filmen är Kyle MacLachlans roll som...ska vi säga... "spirituell" livscoach. Jag gillade filmen och tror många andra kan göra det med.
queerish
2008-05-06
konstiga personporträtt och löjlig komma-ut-historia.
fofilolipopopa
2008-05-02
haha, muslimsk kvinna...
Littlesun
2008-04-28
tråkig att se mer än en gång
Striped
2008-01-13
eh, min mamma är en muslimsk kvinna och är ganska precis sådär (om än inte lika stel).
Englabarn
2007-06-03
Vem har skrivit den är informationen? Herre min je.. muslimsk kvinna? Hans MAMMA!
symsonic
2007-04-29
Gillade denna skarpt. Trevligt med småmysiga filmer som lämnar en bra känsla i magen efteråt. Komma-ut-temat kan inte slitas ut...
Cumlin
2007-04-26
Ganska tråkig.
Solhjul
2006-10-10
Riktigt tarvlig
Sarilus
2006-09-29
Jimi Mistry ser lidande ut hela filmen igenom, även när han borde vara glad, det stör mig lite. Men en söt film var det i alla fall!