2.7

Touchy Feely

En massageterapeut kan inte fortsätta med sitt jobb när hon drabbas av en mystisk och plötslig motvilja för kroppskontakt. Samtidigt får hennes brors tandläkarmottagning nytt liv när kunderna söker sig till hans "helande beröring."

Originaltitel Touchy Feely
Regissör Lynn Shelton
Manus Lynn Shelton
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Rosemarie DeWitt, Allison Janney, Ron Livingston, Scoot McNairy, Ellen Page, Josh Pais, Alycia Delmore
Filmnummer 102028

yrkeschaufföre
2017-09-14
Vad var det här? Någonting jag köpt för att jag kände igen Page, antagligen. Jag var inte 100% engagerad i början så jag fick för mig att Page och DeWitt var syskon så jag tyckte att den var lite konstig, straffet för min ouppmärksamhet var att se om de första 20 minuterna igen. Tyvärr hjälpte det föga, hela betyget är för bra skådespelarinsatser.
idaho1981
2016-04-09
Vill väldigt gärna gilla denna, och det börjar väldigt lovande och skådespelarna gå ju inte av för hackor. Men det blir lite för mycket lösa trådar som försvinner i intet och aldrig tas upp igen, så intensiteten går förlorad i slutskedes, synd på en bra idé och bra skådespeleri. Stark 2:a.
PSH-BOZO
2016-04-04
Hade rätt höga förväntningar efter att ha sett trailern. Tyvärr håller inte filmen hela vägen. Finns en del trevliga skådespelarinsatser men storyn tar inte riktigt tag i mig. Låg på en 3a länge men helheten blir en stark 2a.
FUR
2015-08-22
Delvis riktigt välspelad, men i övrigt totalt poänglös.
hestret
2014-07-19
Nja, gillar ju Shelton egentligen. Kändes bara som en väldigt tam och intetsägande film tyvärr. Har väl lite intressanta idéer och skådespelarinsatser, men tycker inte alls det är en tilltalande helhet här. Det man inledningsvis trodde var det centrala i filmen (beröringsskräcken) verkar ha drabbats av att upplösningen blir helt bortklippt för den storyn faller ju ur helt. Det positiva är ju ändå relationerna mellan karaktärerna där vi får lite exposition och tvingas fundera ut relationerna själva. Men sammanfattningsvis en besvikelse och lite all-over-the-place så att säga. Medelsvag trea. 38/100
Darn
2014-04-27
Melankolin är väldigt fin. Avsaknaden av musik märks mycket av och ger plats åt så väl eftertänksamhet som att uppmärksamma den fina kemin mellan alla huvudkaraktärer, särskilt det fina spelet av DeWitt och Page.
fridenpaden
2014-03-03
För seg utan någon vettig upplösning. Your Sister's Sister är mycket bättre.
voddo
2014-01-29
Gillar verkligen Lynn Sheltons lågmälda sätt att berätta saker på.
AlbinWesley
2013-11-09
Den funkade bäst när den var rolig, och lite mindre bra i sina mer melankoliska stunder, som inte riktigt får den tyngd man önskar. Sen undrar jag lite när Ellen Page ska börja göra roller där hon spelar vuxen på riktigt, 26 år gammal borde kunna vara nog. Men hon gör det bra här med, liksom övriga skådisar. Deras karaktärer var desto mer varierad kvalitet på. Men alltså bra film tycker jag!
gaze
2013-11-07
Fina karaktärer och bra skådisar! Möjligen kunde den varit 10 minuter kortare. Men överlag mycket bra film.