3.1

Toy Story

Tänk dig att alla dina leksaker blir levande så fort du inte tittar på dem. Två leksaker, Woody och Buzz Lightyear hatar varandra jättemycket. Men när de av en anledning blir borttagna från sitt hem går de ihop i en pakt för att kunna hitta hem igen.

Originaltitel Toy Story
Regissör John Lasseter
Manus Joss Whedon, Andrew Stanton, Joel Cohen, Alec Sokolow
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 90-tal
Skådespelare Tom Hanks (röst), Tim Allen (röst), Don Rickles (röst), Jim Varney (röst), Wallace Shawn (röst), John Ratzenberger (röst), Annie Potts (röst), Erik von Detten (röst), Laurie Metcalf (röst), John Morris (III) (röst), R Lee Ermey (röst)

Skapad 2019-12-10 av BeforeYouDie
”That wasn’t flying. That was falling with style” Vem har inte undrat ifall leksaker har ett hemligt liv när man inte tittar? I filmen Toy Story är detta verklighet. Här får man följa barnet ...   Läs mer »

Skapad 2019-12-07 av Rollywood
Jag minns fortfarande när Toy Story kom till biograferna på 90-talet och alla förundrades över den nya tekniken. Det var den första helt datoranimerade filmen som gjorts och även om handlingen r...   Läs mer »

Albion
2020-11-08
Charmig och bitvis ganska rolig film även om det inte riktigt lyfter någon gång faktiskt. Jag petar dit en stark 3;a i betyg, dvs 3+
HerrNenne
2020-10-15
Nog överskattad för att den var nyskapande. En ganska platt och spretig film. Woody är ju ett as.
päronanton
2021-03-20
Tycker att Toy Story är fantastiskt! En favorit!
Applekingen
2018-07-16
Satan vad snygg den är men i övrigt är den ganska seg och utdragen. Det finns några väldigt roliga skämt men de var för få och som sagt händer det inte så mycket. Buzz däremot är underbar.
Ful_fisk
2018-01-20
Mysig, trevlig och rolig! Tror dock inte den hade blivit samma sensation ifall det inte vore för dess överväldigande lyckade uppföljare, och den tekniskt historiska betydelsen. Det är ju verkligen en lyckad barnfilm, men knappast en av filmhistoriens främsta. De båda uppföljarna överglänser faktiskt originalet.
2017-12-10
Överskattad, Disneytrams!

2017-06-23
Intelligent og banebrytende.
Dele
2017-05-21
Välgjord med en del kul detaljer. Beprövad men sund handling. Lätt hysterisk.
widez
2017-03-01
En av de bästa från Pixar!

2017-01-03
En stark 3:a, det är nog den mest kreativa filmen jag har sett i mitt liv nånsin. men tyvärr var den lite sorglig ibland, och Sid är för jobbig för att vara med, förutom det var filmen cool.