3.6

Toy Story 3

En av leksakers värsta farhågor är saker och händelser som förhindrar att någon leker med dem. Den allra värsta farhågan är dock att bli ifrånväxt, att bli bortglömd... Woody, Buzz Lightyear och resten av Andys gamla leksaker oroar sig över vad som kommer att hända när Andy snart lämnar sitt barndomshem för college.

Originaltitel Toy Story 3
Regissör Lee Unkrich
Manus Michael Arndt
Genre Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr, Fantasy, 2010-tal
Skådespelare Tom Hanks (röst), Michael Keaton (röst), Tim Allen (röst), Joan Cusack (röst), John Ratzenberger (röst), Wallace Shawn (röst), Don Rickles (röst), Jodi Benson (röst), Estelle Harris (röst), Ned Beatty (röst), John Morris (III) (röst), Blake Clark (röst)

Skapad 2019-12-23 av Lesthi
11 år väntade jag på uppföljaren. Jag tror att jag har sett Toy Story 2 minst 150 gånger så att jag valde att lägga 125 kr på Toy story 3 i 3D kom inte som någon överraskning för någon jag...   Läs mer »

hsimpson
2020-10-16
Det tar ett litet tag innan jag kommer in i den, men den är ju faktiskt riktigt bra. TS är knappast det bästa Pixar har gjort, men det är frågan om inte det här är den bästa i den serien.
päronanton
2021-03-27
Alltså jag älskar verkligen Toy Story! Detta är tredje filmen och det är inte ofta som uppföljare blir bra, men här är verkligen alla tre filmerna fantastiska! Älskar den!!!
Applekingen
2018-07-16
Snäppet bättre än 2:an till och med. Humorn från 2:an kvarstår men här har även sorg, lite otäckhet och mycket spänning blandats vilket är mycket bra. De nya karaktärerna är mycket bra också.
Ful_fisk
2018-01-24
Ja, nu är femman inte långt borta i en filmserie som vuxit sig starkare och starkare för varje episod. Tycker dock att första halvan är lite för svag för att ro hem toppbetyget. Inte dåligt på något sätt, bara... Jamen alla som ser den här filmen lär ju minnas hur fantastiskt stark sista akten är, och det är ju framför allt den som förtjänar femman, snarare än hela filmen. Oavsett vilket är det en lysande film på alla sätt och vis, som verkligen tillsammans med sina två föregångare i Pixar-kronologin Wall-E och Upp utgör Pixars gyllene treklöver. Storartat och mästerligt, och som sagt, snudd på toppbetyg.
2017-12-10
Hur kan man ge bort sina älskade leksaker fast man har blivit större. Har kvar många av mina leksaker lagrade. Som vanligt är inte den här filmen bra. Jag tror att jag strö mig så otroligt mycket på karaktärerna i dessa filmer som enbart är dryga och jobbiga!!
LenWidleheyt
2017-10-12
Överraskande bra, även efter att ha hört ryktet innan. Har en spännvidd och ett djup som få Pixarfilmer har. Gör en glad på riktigt!

2017-01-03
Väldigt besviken när jag såg färdigt den, allt har förändrats i filmen . Sen är den sorglig och det slutar dessutom dåligt, men den är värd att se. En stark 2:a.
2016-07-18
Väldigt bra och välgjord film. I början störde jag mig lite på att Skifs inte gör Woodys svenska röst men det gick faktiskt över efter en stund.
UFO_lars
2016-03-24
Jag är så innerligt trött på 2:or och 3:or som görs enbart i "money talks-syfte". Därför har jag dragit mig under många år för att se denna. Särskilt eftersom jag gillade 1:an men inte 2:an. Men efter bara några minuters tittande så känner jag att detta förmodligen kommer bli en stor överraskning. Handlingen, karaktärerna och den visuella grafiken som lycktas balansera på en snygg och lagom nivå utan att bli för vräkig - allt är snyggt och bidrar till en hållbar helhet som tillsammans bjuder på en lika underhållande som gripande film och jag undrar om inte detta är en av de bästa tredje uppföljare som jag någonsin sett.
2015-01-01
Jag har nu precis sett filmen och jag försöker återhämta mig efter filmens sista minuter. Jag är inte rädd för att erkänna att tårarna rann ordentligt. Jag kunde inte få dem att sluta. Tänk om fler filmer hade den inverkan på mig. Annars är detta en film som självklart kommer med suveräna röstprestationer från skådespelarna(Tom Hanks är fantastisk) och animation till manus är ljuvligt underhållande. Hela idèn och konceptet i denna tredje filmen runt Andy är bara så bra. Bästa filmen i serien.