3.2

Träff i helfigur

Fotograf Harry Friberg dras in i mordet på en framgånsrik författare som hittas skjuten, fastbunden vid en av måltavlorna på en skjutbana.

Originaltitel Träff i helfigur
Regissör Pelle Seth
Genre 80-tal, Kriminalare
Skådespelare Örjan Ramberg, Stig Grybe, Ewa Fröling, Lars Green, Agneta Ekmanner, Frej Lindqvist, Lil Terselius, Ted Åström, Mats Bergman
Filmnummer 20387

2018-03-07
Helt enkelt underbart!!!
goeran
2017-08-20
Även den tredje inspelningen från åttiotalet, efter Trenters Stockholmsdeckare, är klart sevärd. De har lyckats att väl återskapa fyrtiotalsstämningen.
2015-05-02
En svensk kriminalfilm/deckare som har en härligt obehaglig stämning som lyckades skrämma mig som liten. Vissas scener är etsade i minnet än idag. Bra och sevärda skådespelare i rollistan. 3+

2013-08-28
Stundtals riktigt snygg, vilket är ovanligt när det gäller svenska TV-filmsdeckare. Inledningen är läcker. Mordgåtans lösning blev dock lite väl rörigt och konstigt uppklarad.
FabianBom
2012-07-07
bland de bästa deckare som gjorts, Grybe och Ramberg är kanon ihop....tyvärr fick de bara göra 3 filmer.
TobiasRydén
2011-08-12
Handlingen är kanske inte så bra med sina sedvanligt stereotypa karaktärer och knappast trovärdiga, ibland förvirrande mordgåtor. Men som med de andra Johnson/Friberg-filmerna är den trivsam och underhållande. 40-, 50-talskänslan tycker jag är extra lyckad i denna.
Rasmusmatte
2011-07-12
Älskar dessa filmer. Underbara Stockholmsskildringar Ramberg och Grybe spelar sina roller lysande!
CHARITY
2010-03-26
Jättebra, synd att de inte filmade fler Stig Trenter filmer, men är det för sent?
il_genio
2009-04-28
Helt ok, men blir lite för mkt Morden i Midsomer stuk över det hela.
Barbamuffin
2008-09-12
Jag älskar Stieg Trenters böcker och det här är bra filmatisering av boken. Rätta skådespelare för rollerna. Säger bara: fippla inte med fenedril!