2.7

Tragedy Girls

Sadie och McKayla är bästa vänner och försöker öka sin popularitet i sociala medier. De driver en nätkanal som ortens egna kriminalreportrar och följer en lokal seriemördares spår hack i häl. De lyckas fånga in honom och hålla honom gisslan men inser snart att de kanske skulle skaffa en annan strategi. För att få de bästa nyheterna om framtida offer är det ju lättast att bara döda folk själva.

Originaltitel Tragedy Girls
Regissör Tyler MacIntyre
Manus Tyler MacIntyre, Chris Lee Hill
Genre Komedi, Skräck, 2010-tal
Skådespelare Brianna Hildebrand, Alexandra Shipp, Jack Quaid, Kevin Durand, Timothy V Murphy, Nicky Whelan, Elise Neal, Craig Robinson, Keith Hudson, Josh Hutcherson, Savannah Jayde, Austin Abrams, William Tokarsky, Kerry Rhodes, Marycarmen Lopez, Rosalind Chao

2020-10-23
Inledningen är rätt kul men filmen utvecklas till en riktig stinkbomb efter bara några minuter.
Kimchi
2018-07-15
Njae det här var inte tillräckligt kul. Referenserna består mest av namedropping. Funkar som tidsfördriv en slö söndag.
TheHorrorfan
2018-06-15
Annorlunda och väldigt underhållande. Vill se mer liknande filmer. 3,5.
amam
2018-05-13
Svag trea. Bitvis rätt så underhållande men saknar djup och slutet är lite av en besvikelse.
StureStenhög
2018-05-07
Inte helt misslyckat, och jag respekterar verkligen att de törs gå hela vägen med sina idé utan att vifta med pekpinnar. Men det är något serietidningsaktigt över hela produktionen, vilket gör att tonen aldrig blir så mörk som den borde. Det är dessutom i största allmänhet väldigt svårt att göra satir på sociala medier, det är oftast parodiskt redan från början, och alla skämt på det temat blir därför gärna alldeles för uppenbara. Så det här känns ändå ganska tamt i slutändan, och det beror nog mer på inkompetens än feghet
AngelsDiary
2018-04-30
En av dom bättre filmerna jag har sett på mycket länge. Underhållande och hållbar.

2018-01-27
Underhållande, men ytlig och simpel. Saknar någon som helst slags djup. Glorifierar våld i jakt på popularitet och kändisskap utan att gå in på nackdelar eller någon slags känsla av att det är fel eller problematiskt. Se Heathers istället.
Rasmusen
2018-01-26
Alexandra Shipp är en jävla stjärna.
Zingostar
2018-01-12
En riktigt smart och rolig mörk komedi. Riktigt ovanligt för USA som annars mest gör larviga komedier. Denna film rekommenderas för filmkvällar.