2.5

Tragic Ceremony

Fyra hippies undkommer en storm i det till synes övergivna huset Villa Alexander, dock utan att veta att där förbereds en satanisk mässa. Hippisarna flyr, men blir oskyldigt anklagade för att ha orsakat en massaker.

Originaltitel Estratto dagli archivi segreti della polizia di una capitale europea
Alternativ titel Trágica ceremonia en villa Alexander
Regissör Riccardo Freda
Manus Mario Bianchi, José Gutiérrez Maesso, Leonardo Martín
Genre 70-tal, Skräck
Skådespelare Camille Keaton, Tony Isbert, Máximo Valverde, Luigi Pistilli, Luciana Paluzzi, Giovanni Petrucci, Irina Demick, Elsa Zabala, Carla Mancini

Skapad 2019-10-12 av Rubbermonster
Tragic ceremony eller Estratto dagli archivi segreti della polizia di una capitale europea (Lagom titel... betyder något i stil med Från polisens hemliga arkiv i någon europeisk huvudstad) var en a...   Läs mer »

2016-01-27
Riktigt trött och beige film. Ointressanta karaktärer, ingen som helst stämning (inte ens bra skräpfilmsstämning), försumbart lite naket och snarare hoppigt och ofullständigt än snurrigt. Filmens höjdpunkter är få och korta. Ett klipp med en kvinna, iklädd ett genomskinligt nattlinne, som går ner för en källartrappa i ett gammalt slott för tankarna till Rollin under några sekunder, men det går snabbt över. Fast det bästa med filmen är att man får lära sig att om man hittar en akustisk gitarr på en brottsplats så tyder det på att hippies har varit framme. (4+/15)
Joyfulsounds
2011-12-09
Den här filmen är inte bra egentligen, och visst är det snurrigt som värsta karusellen på Liseberg (inte för att jag åkt den, eller ens vet vilken det kan tänkas vara). Dock finner jag det här snurret angenämt till skillnad från att fysiskt sitta i en snurrande stol, och med så här många sköna ingredienser i övrigt måste filmen få nå upp till en svag 4a. Jag gillar ju denna.
schramm
2010-07-12
Så jävla tråkig att klockorna tenderar att stanna redan efter tio minuter. Det bjuds på massa strunt, utfyllnadsscener och tristess. Ettan räddas enbart för den extremt långsökta och roliga förklaringen som är bland det dummaste jag sett.
monsterpop
2009-04-09
2 poäng för förklaringen på slutet, 0.1 för varje gång dom visar det kluvna huvudet. hur får ni det till 2?
tilapia
2008-06-27
mycket förvirrad och snurrig rulle, dålig som fan egentligen men riktigt kvalitéts-snurr om man är lagd som jag!
Rubbermonster
2008-05-18
En stor besvikelse. Sanslöst blodig, men manuset är bland det blaskigaste jag skådat.