3.5

Trailer Park Boys: The Movie

Baserad på TV-serien. Ricky och Julian har precis släppts från fängelset, träffar Bubbles och bosätter sig i Sunnyvale.

Originaltitel Trailer Park Boys: The Movie
Regissör Mike Clattenburg
Manus Mike Clattenburg, Robb Wells
Genre Komedi, 2000-tal
Skådespelare John Paul Tremblay, Robb Wells, Mike Smith (II), John Dunsworth, Lucy Decoutere, Lydia Lawson-Baird, Cory Bowles, Gerry Dee, Patrick Roach, Sarah Dunsworth, Hugh Dillon, Nichole Hiltz, Jonathan Torrens

Engravadlax
2024-02-16
Man frångår mockumentärstuket det mesta av tiden, och Clattenburg och Wells har inte riktigt screenwritingförmåga för konventionell film.
DJHÜTZ
2012-03-28
Till skillnad från de andra filmerna och även serien känns den här filmen som en må-bra-film. Det går fan hyggligt bra för dem och den slutar relativt lyckligt. SKITBRA.
kaminix
2011-12-30
En av de roligare komedierna jag sett på ett tag. Kan trots det inte sätta mer än tvåa.

2011-12-22
Tja, ett och annat avlägset fniss blev det kanske. Glasögonen var ju roliga.
Pos
2011-07-11
Riktigt rolig med en allmänt humoristisk stämning genom hela filmen. Blev helt klart sugen på att se serien efter detta.
GodofThunder
2011-06-17
filmen är ett hyfsat destillat av serien och får en fyra av bara farten
Malfunction
2010-12-14
Rolig men inte i klass med serien.
Bodda
2010-09-30
Den bästa av trailer park-filmerna.. Tycker det känns rätt fresh att det är lite cinematiskt gjort ibland.. Men den går ju självklart inte att mätas med serien som är den bästaste bästa serien i hela världsvärlden!
KamratKamrat
2010-03-28
Trist att man frångått dokumentärstilen, bildspråket gör så otroligt mkt. Men det är ju TPB, det är ju alltid bra!
XenoMorph
2010-03-01
Sämre än första säsongerna av serien, men klart bättre än s7 som var en extrem besvikelse. Tycker också det blir roligare när det är mer dokumentärt, här uppehålls tyvärr inte illusionen om att de följs av ett filmteam vidare bra.